۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۶۰۶۷۹۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

احداث خانه‌های عالم نیازمند مساعدت خیرین است

احداث خانه‌های عالم نیازمند مساعدت خیرین است
حجت الاسلام حسینی احداث خانه‌های عالم در روستایی نیازمند اعتبارات لازم دانست و ابراز امیدواری کرد خیرین شهرستان کاشان برای کمک به ساخت خانه‌های عالم اهتمام داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی عصر امروز در حاشیه مراسم عمامه گذاری که از سوی آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد، یکی از نیاز‌های مهم و اساسی مبلغان در روستا‌ها را خانه عالم دانست و گفت: اداره تبلیغات اسلامی کاشان گام‌های مهمی در احداث خانه‌های عالم برداشته است.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی کاشان طی سال‌های اخیر اقدام به احداث خانه عالم جهت اسکان و استقرار روحانیان مبلغ در روستا‌ها کرده است و ۲۸ خانه عالم را در دست احداث دارد که بیش از نیم از آن‌ها احداث و به بهره برداری رسیده است و مابقی نیز در حال ساخت است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت ساخت سوئیت‌هایی در روستا‌های کم جمعیت کاشان گفت: یکی از نیاز‌های روستا‌های کم جمعیت سوئیت برای اسکان روحانی موقت در روستا‌ها به مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، ماه محرم و دیگر مناسبت‌های مذهبی است.

وی احداث خانه عالم را یکی از اولویت‌های فرهنگی در روستا‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: حضور روحانی در روستا‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت مباحث ارزشی، معنوی، حفظ وحدت و انسجام می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان احداث خانه‌های عالم در روستا‌های این شهرستان، نیازمند اعتبارات لازم دانست و ابراز امیدواری کرد خیرین شهرستان کاشان برای کمک به ساخت خانه‌های عالم اهتمام داشته باشند.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان با ۴ بخش قمصر، برزک، نیاسر و مرکزی دارای ۵۸ روستا است که دورترین روستا، روستای ورکان از توابع بخش برزک کاشان ۷۵ کیلومتر تا مرکز شهرستان کاشان فاصله دارد./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات