۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۶۰۶۸۰۴
مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان:

استفاده غیر اصولی از رسانه مانعی برای تحقق سبک زندگی صحیح است

استفاده غیر اصولی از رسانه مانعی برای تحقق سبک زندگی صحیح است
حجت الاسلام عمادپور گفت: دنیای مجازی در خدمت دنیای حقیقی است و دنیای حقیقی در خدمت آخرت است که ترکیب این سیکل نباید دچار اختلال و مشکل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور چهارشنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت و یاد وخاطره شهیدان سید محمود و سید مصطفی میر حسین که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: یکی از آفت‌های سد راه سبک زندگی اسلامی استفاده غیر اصولی از فضای مجازی و رسانه است.

وی با اشاره به راهکار‌های استفاده و بهره برداری حداکثری از فضای مجازی و رسانه گفت: توجه به آسیب‌های فضای مجازی نخستین گام واکسینه شدن در برابر آسیب‌های فضای مجازی است و تا زمانی که آسیب شناخته نشود نمی‌توان با آن مقابله کرد.

حجت الاسلام عماد پور گفت: شناخت آسیب‌های فضای مجازی سبب خواهد تا از رشد آسیب‌ها در این بخش جلوگیری شود و این در حالی است که خانواده‌های ایرانی در برابر قدرت فضای مجازی و رسانه تسلیم شده و عرصه را برای نفوذ بیشتر فضای مجازی و رسانه خالی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان امروز عبد فضای مجازی و رسانه شده اند، افزود: فضای مجازی و رسانه امروز به اندازه‌ای بین نوجوانان و جوانان کشور نفوذ کرده است که همزمان با چند رسانه درگیر شده و با چشم تلویزیون تماشا می‌کند، با دست بازی رایانه‌ای و با گوش از فضای مجازی و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان در ادامه توجه به هدف و اولویت‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها را دومین راهکار استفاده صحیح و بهره برداری حداکثری از فضای مجازی دانست و گفت: نوجوانان و جوانان باید ابتدا هدف از حضور خود در فضای مجازی را مشخص کنند تا بتوانند از فضای مجازی و رسانه در راستای اهداف خود استفاده کند.

حجت الاسلام عمادپور گفت: امروز برخی بی هدف ساعت‌های زیادی از عمر با ارزش خود را در فضای مجازی از دست می‌دهند آن هم بدون اینکه کوچکترین دستاوردی از حضور خود در این فضا داشته باشند.

وی محدودیت و ممنوعیت همراه با جایگزین را برای استفاده از فضای مجازی لازم دانست و گفت: اگر قرار است برای حضور نوجوانان و جوانان در فضای مجازی محدودیت و ممنوعیت ایجاد شود ابتدا باید جایگزینی را برای آن مشخص کرد تا دچار آسیب بعدی نشویم.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان افزود: دنیای مجازی در خدمت دنیای حقیقی است و دنیای حقیقی در خدمت آخرت است که ترکیب این سیکل نباید دچار اختلال و مشکل شود تا بتوان در جهت رشد و توسعه خود و جامعه حرکت کرد./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات