۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۶۰۶۸۰۵
آیت الله طبرسی:

حاکمیت طاغوت در برخی کشورهای اسلامی نتیجه دوری از قرآن است

حاکمیت طاغوت در برخی کشورهای اسلامی نتیجه دوری از قرآن است
آیت الله طبرسی با بیان این که راهی جز بازگشت به قرآن وجود ندارد، گفت: فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت (ع) موجب حاکمیت طاغوت در برخی کشور‌های اسلامی منطقه شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده، ولی فقیه در مازندران چهارشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن در ساری، قرآن را کتاب هدایت بشریت معرفی کرد و گفت: انسان در سایه این کتاب الهی به سعادت حقیقی دست خواهد یافت.
 
وی با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی انسان را از زشتی و گناه دور نگاه خواهد داشت، افزود: راه سعادت و رستگاری بشر انس با کلام روح بخش الهی است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آنچه که امروز در جهان می‌بینیم به هیچ عنوان مطلوب قرآن نبوده و خارج از دایره ارزش‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: امروز برای بشریت که گرفتار بحران‌های اخلاقی است راهی جزء بازگشت به معنویت و ارزش‌های قرآنی وجود ندارد.
 
امام جمعه ساری با بیان این که قرآن نور و هدایت است و انسان در سایه این نور به رستگاری خواهد رسید، تصریح کرد: متأسفانه امروز سطح شناخت جامعه اسلامی از حقیقت قرآن ناچیز و ضعیف است و همین امر موجب برداشت نادرست از کلام الهی می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید فهم خود را نسبت به مفاهیم قرآنی عمیق‌تر کنیم، خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها و گروه‌های انحرافی که خود را تابع کلام الهی می‌دانند نتیجه فهم نادرست و غلط از قرآن هستند.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که انسان با بهره گیری از مفاهیم قرآنی از هرگونه کج روی و انحراف مصون خواهد ماند، تصریح کرد: آنچه که امروز در برخی سران به اصطلاح کشور‌های اسلامی می‌بینیم نتیجه دوری از قرآن و مفاهیم سازنده آن است.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت (ع) موجب حاکمیت طاغوت در برخی کشور‌های اسلامی منطقه شده است، خاطرنشان کرد: سران این کشور‌ها برای اصلاح خود راهی جزء بازگشت به قرآن و مفاهیم ناب آن ندارند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرآن سعادت بشر را تضمین کرده است، تصریح کرد: تکیه بر قرآن ما را در برابر هر دشمنی مقتدر و مقاوم خواهد کرد./950/پ210/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات