۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۰۶۸۱۴
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

میدان، تولید، سیاست و مسؤولیت به جوانان سپرده شود

میدان، تولید، سیاست و مسؤولیت به جوانان سپرده شود
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه رهبری در گلام دوم انقلاب پرچم را بر دوش جوانان قرار داده است، گفت: باید میدان، تولید، سیاست و مسؤولیت به جوانان سپرده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، شب گذشته در تفسیر آیه هشتم سوره احزاب با مضمون «لِيَسْئَلَ الصَّادِقِينَ عَنْ صِدْقِهِمْ وَ أَعَدَّ لِلْكافِرِينَ عَذاباً أَلِيماً» گفت: آیات قران برای ما پیام های فراوانی دارند و در این آیه خط سیر حرکت امت توحیدی بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند از پیامبران بنی‌آدم بیعت گرفته است و مفاد این بیعت زیر بار ظلم نرفتن پای سختی‌های حکومت و ولایت ایستادن و تصدیق پیامبران است، افزود: خداوند متعال از پیامبران پیمان گرفت تا رسالت را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه پیمان دیگر خداوند از پیامبران، تصدیق پیامبران گذشته و تأیید پیامبران بعدی است، عنوان کرد: از امامت به‌ عنوان عهد خدا یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند از نوح پیمان گرفت که بگو بعد از تو حضرت ابراهیم خواهد آمد، افزود: در داستان حضرت ابراهیم بعد از این‌که مورد امتحان قرار گرفت خداوند به او فرمود اکنون من تو را امام قرار دادم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: ماده دیگر پیمانی که خدای متعال از پیامبران الهی گرفته است این است که از بیعتی که با مردم بسته‌اند سرپیچی نکنند.

وی با بیان اینکه در صدر اسلام بیعت کردن با دست دادن بود امروز بیعت کردن با رأی دادن است، افزود: ‌از گناهان کبیره در اسلام را عهدشکنی و عدم وفای به عهد و پیمان است.

آمریکا مجازات عهدشکنی را می دهد

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به شرایط امروز جامعه و عهد و پیمان با کشورهای ۱+۵ گفت: می‌بینیم چه کسی وفادار ماند و چه کسانی بیعت شکستند و آمریکا مجازات عهدشکنی خود را خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه از بین مؤمنان، کسانی هستند که بر عهد خود وفادارند و علم را بر دوش می‌کشند، یادآور شد: رهبری در گام دوم انقلاب علم را بر دوش جوانان داده است و میدان، تولید، سیاست و مسؤولیت باید به جوانان سپرده شود./9451//210/خ

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات