۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۰۶۸۱۵
آیت الله صدیقی:

ولایت کشتی نجات و چراغ هدایت است

ولایت کشتی نجات و چراغ هدایت است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت کشتی نجات و چراغ هدایت است، گفت: ائمه اطهار(ع) واسطه فیض الهی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام امامت خویش را از خداوند دارد و مهمترین رسالت ایشان هدایت است.

وی با بیان اینکه امام معصوم دارای دو هدایت تکوینی و ظاهری است، ادامه داد: همه اعمال ظاهری امام معصوم برای انسان الگو است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند متولی قلب امام معصوم است، بیان داشت: ملائکه مخلوقاتی محدود هستند اما وجود مبارک امامان معصوم مصداق دریایی است که ساحل ندارد چرا که ائمه اطهار(ع) در همه حالات و لحظات به وجود مقدس پروردگار متصل بوده و کلام‌شان سراسر وحی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این مطلب که دعاها دستور العمل رسیدن به سعادت و قرآن ساعد هستند، ابراز کرد: دعاهایی که از ائمه اطهار(ع) برای ما به یادگار باقی مانده بسیار ارزشمند بوده و انسان از طریق آن دعاها می تواند به حضرات معصومین وصل شود و با آن بزرگان ارتباط برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه همه فرمان های الهی از قلب امام معصوم به تمام عالم هستی مخابره می شود، عنوان داشت: ما باید به امام معصوم وصل شویم تا بتوانیم به خداوند که محیط بر عالم هستی است متصل شویم.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه امام معصوم همه افعال و رفتارش الهی است، گفت: امام زمان(عج) ید الله، عین الله و اذن الله است از این رو به همه عالم هستی احاطه دارند و اعمال ما را مشاهده می کنند.

امام جمعه موقت تهران درخصوص قرآن کریم، ابراز کرد: قرآن کریم نور است و براساس آیات الهی تنها مطهرون می توانند باطن قرآن کریم را برای مردم آشکار کنند؛ مراد از مطهرون ائمه اطهار(ع) هستند.

وی با تاکید بر اینکه ولی فقیه در عصر غیبت جانشین امام معصوم است، گفت: نائب امام زمان(عج) شدن همانند واقعه رأی دادن به رییس جمهور نیست که افرادی بیایند و به ایشان رای دهند بلکه این واقعیت وجودی خود ولی فقیه است که به ولایت منصوب می شوند؛ بنابراین امام زمان(عج) خودشان حافظ رهبر معظم انقلاب هستند و ایشان را یاری می دهند.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) واسطه فیض الهی هستند و تنها راه نجات از طوفانهای سهمگین دنیوی سوار شدن بر کشتی نجات ولایت است./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات