۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۰۶۸۱۸
رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان:

در نظام آموزشی به بحث انس با قرآن توجه ویژه شود

در نظام آموزشی به بحث انس با قرآن توجه ویژه شود
علوی گفت: امیدوارم در بحث نظام آموزشی به ویژه در مقطع پیش از دبستان به انس با قرآن توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید علیرضا علوی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان در غرفه خبرگزاری رسا حضور پیدا کرد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بیان داشت: برپایی سنت حسنه نمایشگاه قرآن و عترت به مدت یک دهه در خوزستان جریان دارد و امسال شاهد سنت شکنی در مکان برگزاری از موزه هنر‌های معاصر به نمایشگاه بین المللی هستیم.

علوی به متولیان نمایشگاه قرآن و عترت پیشنهاد کرد که ببینند آیا با تغییر مکان برگزاری نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان افزایش یافته است یا خیر؟ تا از این طریق بهتر محل برگزاری نمایشگاه تعیین شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید زنجیره‌ای در هم تنیده برای ترویج فعالیت‌های باشد، افزود: صرف برگزاری نمایشگاه هدف اصلی نیست بلکه نمایشگاه باید مقدمه‌ای باشد تا فعالان قرآنی استان، دور هم جمع شده، دستاوردها، نقاط قوت و ضعف را بیان کنند و در عین حال محصولات فرهنگی جدید به ویژه در حوزه دیجیتال که در یک سال گذشته در زمینه فعالیت‌های قرآنی منتشر شده است را ببینند.

 رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با دعوت از خانواده‌ها برای بازدید از نمایشگاه گفت: در عرصه فرهنگی شاهد فعالیت‌های منقطع هستیم، اما نمایشگاه قرآن استمرار پیدا کرده و در میان عوام جا افتاده است.

علوی پیرامون راهکار‌های ترویج قرآن اظهار داشت: از کودکی فرزندان را به مطالعه روزانه قرآن عادت دهیم، در زمینه انس با قرآن هنوز جای کار بسیار وجود دارد و امیدوارم در بحث نظام آموزشی به ویژه در مقطع پیش از دبستان توجه داشته باشیم که بچه‌ها از نظر انگیزشی و نگرشی نسبت به قرآن علاقه‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مدارس نیز مرحله دوم نظام فرآیند تربیتی در بحث آموزش، ارتقای دانش قرآنی دانش آموزان را داشته باشیم و در مرحله سوم که بکار بردن دانش (مهارت) است، جوانان در زندگی شان آموخته‌های قرآنی را بکار گیرند. /۹۴۵۶//210/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات