۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۰۶۸۲۱
همزمان با شب وفات حضرت خدیجه برگزار شد؛

مراسم اربعین آیت الله سید ابراهیم جذبی تولیت مدرسه علمیه حضرت خدیجه

مراسم اربعین آیت الله سید ابراهیم جذبی تولیت مدرسه علمیه حضرت خدیجه
همزمان با شب وفات اول بانوی اسلام حضرت خدیجه(س) مراسم اربعین رحلت آیت الله سید ابراهیم جذبی تولیت مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با شب وفات اول بانوی اسلام حضرت خدیجه(س) مراسم اربعین درگذشت آیت الله سید ابراهیم جذبی تولیت مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد.

براساس این گزارش مراسم اربعین این عالم فرزانه و مجاهد وارسته که در  مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت خدیجه(س) در سن 28 سالگی با حضرت محمد(ص) ازدواج کردند.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) تا قبل از پیامبراکرم(ص) با هیچ کسی ازدواج نکرده بودند و این اشتباه است که برخی می‌گویند ایشان در سن 40 سالگی با رسول خانم(ص) ازواج کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) ام المومنین هستند، ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) الگوی استقامت و مقاومت بودند، کسانی که با شایعه پراکنی قصد تخریب چهره این بانوی عظیم شأن را دارند در اصل می خواند به جایگاه ام المومنین بودن ایشان ضربه بزنند.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق شناس(ره) با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) مادر حضرت زهرا(س) و یار همیشه همراه پیامبراکرم(ص) بودند، گفت: حضرت خدیجه(ص) مدافع پیامبراکرم(ص) در مسیر مبارزه با کفر و شرک بودند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) حقیقتا مظلوم بودند، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: امام علی(ع) با جانش و حضرت خدیجه(س) با مالش مرا در دین و پیشبرد آن یاری کردند./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات