۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۰۶۸۴۲
با حضور علما؛

مسؤول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه معارفه شد

مسؤول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه معارفه شد
مراسم تکریم مسؤول قدیم و معرفی حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان موحد به عنوان مسؤول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه با حضور جمع زیادی از مسؤولان و مدیران حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تکریم و تجلیل و همچنین معارفه مسؤول قدیم و جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در سالن نشست های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم آیات سید هاشم حسینی بوشهری، علیرضا اعرافی، جواد مروی، مرتضی مقتدایی، رضا استادی و سید محمد غروی اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و از اعضای جامعه مدرسین حوزه حضور داشتند.

همچنین حجج اسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین، مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه، شمس الله مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) و سید اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب نیز در این مراسم حاضر بودند.

از دیگر حاضران در این نشست می توان به حجج اسلام والمسلمین محمدحسین عسکری رییس بعثه مقام معظم رهبری منطقه قم، عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران، حسین ملکا عضو دفتر رهبر معظم انقلاب، محمدحسن زمانی رییس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه و سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه اشاره کرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در این مراسم نقش حوزه و روحانیت در دین مداری و انقلابی ماندن مردم را حساس برشمرد وتأکید کرد که ارزش ها و هنجارها از طریق روحانیت به جامعه منتقل می‌ شود

دبیر شورای عالی حوزه عنوان کرد: وظایف مسؤول دبیرخانه بیش از حدود 30 شرح وظیفه است یعنی کاری بسیار مهم و گسترده است و ارتباطی که او به عنوان واسطه می‌ تواند بین شورای عالی و اساتید حوزه از یک سو و بین شورای عالی و بین مدیریت حوزه از سوی دیگر و بین شورای عالی و بدنه حوزه از سوی دیگر داشته باشد اهمیت زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب مسؤول سابق دبیرخانه شورای عالی حوزه نیز با اشاره به تلاش های بی وقفه اعضای شورای عالی در حوزه بدون کمترین حقوق و مزایا بر نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی این شورا تأکید کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان موحد مسؤول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که حوزه اگر از تحول عقب بماند بی شک متضرر می شود، گفت: با توجه به تغییرات جامعه طلاب نیز باید متناسب با نیازهای روز تربیت شوند.

در ادامه این مراسم متن انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان به سمت مسؤول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه قرائت و با اهدای لوحی از خدمات حجت الاسلام والمسلمین نواب تقدیر شد.

همچنین از طرف مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه نیز هدیه ای به مناسبت تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین نواب در طول دوران مسؤولیت شان در شورای عالی حوزه و همکاری ایشان با این مجمع اهدا شد./1330/ج

ارسال نظرات