۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۰۶۸۴۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

آل سعود ساده‌‌لوح‌ترین دشمن مسلمانان در تاریخ اسلام است

آل سعود ساده‌‌لوح‌ترین دشمن مسلمانان در تاریخ اسلام است
استاد حوزه علمیه نتیجه مبارزه و مقاومت پیامبراکرم(ص) با مدعیان اخلاق و دموکراسی را پیروزی دانست و آل سعود را ساده لوح‌ترین دشمن مسلمانان در تاریخ اسلام معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه(س) همایش «مادر امت» که در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: قله معارف و سلوک الی الله در همین سوگواری ها مشاهده می شود.

وی با اشاره به ماجرای شعب ابی طالب، ادامه داد: داستان شعب ابی طالب داستان بسیار عجیبی است چرا که رسول خدا(ص) بسیاری از عزیزان خود را در همان زمان از دست دادند، ایشان آن هنگام در اوج بی امنیتی قرار داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با طرح این پرسش که چرا خداوند در ماجرای شعب ابی طالب پیامبراکرم(ص) را یاری نکرد؟ اضافه کرد: اگر کسی در آن فضا حضور داشته باشد شاید دچار تردید شود و این سوال به ذهن او خطور کند؛ بنابراین ما باید از سختی هایی که پیامبرخدا(ص) در دوران رسالت کشیدند برای فرزندانمان بسیار سخن بگوییم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان تبلیغ پیامبراکرم(ص) در سرزمین طائف، گفت: زمانی که حضرت به طائف سفر کردند تا دین اسلام را تبلیغ کنند با وجود اینکه مردم آن سرزمین منتظر ظهور پیامبر خاتم(ص) بودند اما با آزار و اذیت‌هایی که آنان نسبت به حضرت روا داشتند ایشان را از آن شهر بیرون کردند و حضرت دست خالی از طائف بازگشتند.

وی ادامه داد: بنابراین ما نباید زمانی که از پیامبراکرم(ص) برای فرزندانمان سخن می گوییم تنها به پیروزی های ایشان اشاره داشته باشیم چرا که حضرت فرمودند: احدی به اندازه من رنج و سختی نکشید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه سیره تبلیغی پیامبراکرم(ص) سراسر ایستادگی و مقاومت است، اظهار داشت: مسأله غربت و مظلومیت پیامبرخاتم(ص) در دوران رسالت غیر قابل انکار است؛ رسول خدا(ص) اسوه مقاومت در تاریخ اسلام هستند اما نباید در توجه به مقاومت حضرت از مظلومیت و غربت ایشان غافل شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بت پرستان مکه با وحشی گری گرسنگی را در شعب ابی طالب بر پیامبراکرم(ص) و یاران ایشان تحمیل کردند تا آنان را این گونه به شهادت برسانند، گفت: بت پرستان مکه به قول خودشان افرادی مذهبی و مومن بودند و مدعی اخلاق و دموکراسی را داشتند.

وی افزود: آنان هر کاری را که می خواستند انجام دهند با شور و مشورت انجام می دادند و خود را پایبند اصول اخلاقی می دانستند و دلیل خودشان را از مخالفت با پیامبراکرم(ص) چنین مطرح می کردند که حضرت در میان خانواده ها اختلاف ایجاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه در آن دوران مکه چهارراه معنوی جهان محسوب می شد، گفت: بت پرستان در آن دوران خود را صاحب معنویات می دانستند. یکی از اشتباهاتی که ما در بیان تاریخ اسلام داریم آن است که همه دشمنان پیامبر(ص) را یکجا با خاک یکسان می کنیم و از برخی مباحث مهم غافل می شویم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از مباحث مهم در آن دوران این بود که مردم آن دوران منتظر ظهور رسول خدا بودند و با همین باور آن بلاها را بر سر پیامبراکرم(ص) آوردند، منتظران بترسید مانند اهالی مکه نباشید! آنان ادعای اخلاق داستند، اخلاقیون منتظر بترسید! آنان اهل عبادت و انجام مناسک حج بودند، اهل عبادت منتظر ظهور بترسید از آن زمانی که قرآن در سینه شما باشد و به جنگ امام زمان(عج) بروید!

وی افزود: در سه سالی که پیامبراکرم(ص) در شعب ابی طالب محصور بودند در آن سه سال حضرت خدیجه(س) را از دست دادند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: بت پرستان به قدری خود را مومن و آزاد اندیش می دانستند که در مناسک حج براساس قوانین آن ایام کاری به پیامبراکرم(ص) نداشتند از این رو حضرت در آن ایام به شهر مکه می آمدند و به تبلیغ دین اسلام می پرداختند؛ بنابراین مبارزه پیامبر با چنین انسان هایی بسیار سخت بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز آل سعود ذره ای به اندازه مشرکان آن زمان زیرکی ندارد و امروز آنان این جنایات ساده لوحانه را انجام می دهد./813//202/خ

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
 

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات