۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۰۶۸۴۹
رییس بنیاد فارس المومنین:

خوف در سلوک انسان جایگاه ویژه ای دارد

خوف در سلوک انسان جایگاه ویژه ای دارد
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: حضرت علی(ع) به دلیل ترس از خداوند و افتادن از چشم خدا، اشک می‌ریخت؛ خوف در سلوک انسان جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: هر دستور الهی و عمل شرعی دارای یک سری انگیزه و هدف است که ممکن است منافعی نیز به دنبال داشته باشد اما آنچه باید مورد توجه ما باشد انگیزه و هدف است نه منفعت.

وی افزود: یکی از تغییراتی که باید در سبک زندگی شخص تائب صورت بگیرد این است که هر چیزی که حتی خاطره‌ای در ذهن او تداعی می‌کند را نیز کنار بگذارد.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: بندگان واقعی خداوند متعال در وجود خود از خداوند می‌ترسند و نمود این ترس به صورت اشک است؛ ترس از خداوند به خاطر این نیست که نعوذبالله خدا وحشتناک است بلکه به این علت است که اعمال ما مورد قبول و درخور او نباشد.

وی در ادامه بیان داشت: حضرت علی(ع) گناهکار نبود اما به دلیل ترس از خداوند و افتادن از چشم خدا، اشک می‌ریخت؛ خوف در سلوک انسان جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی اظهار داشت: خداوند متعال می‌فرماید بندگان واقعی من کسانی هستند که نسبت به دنیا تنفر دارند زیرا من نسبت به دنیا تنفر دارم؛ هر کسی که در سیر و سلوک الی الله به جایی رسیده است از ترک دنیا بوده است.

رییس بنیاد فارس المومنین در ادامه ابراز داشت: با زهد، قناعت و قطع علاقه به دنیا می‌توان به خدا و ملکوت آسمان ها و زمین رسید؛ یکی از علائم کسانی که اهل آخرت هستند این است که خیلی اهل اشک هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه کبری(س) در پیشگاه پیامبر(ص) از منزلت والایی برخوردار بود و پیامبر(ص) همواره از خداوند می‌خواست که در بهشت با حضرت خدیجه(س) همراه و همنشین باشد، این بانوی بزرگوار تمام آنچه داشت در راه اسلام گذاشت./۹۶۹//202/خ

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات