۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۶۸۵۶
معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

خدا قرآن را به عنوان دفترچه راهنما در اختیار انسان قرار داده است

خدا قرآن را به عنوان دفترچه راهنما در اختیار انسان قرار داده است
معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: خدا قرآن را به عنوان دفترچه راهنما عالمانه در اختیار انسان‌ها قرار داده و همه می‌توانند از نور قرآن کسب فیض کنند.

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و این ماه بهترین فرصت برای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی است.

وی گفت: نمایشگاه قرآن یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان است و فعالان قرآنی که برنامه‌های مختلفی در طول سال داشتند این برنامه‌ها را در معرض دید عموم قرار دهند و تبادل تجربیات کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: جوانان و نوجوانان در این فضای معنوی از آخرین آثار قرآنی و با مفاهیم قرآن آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام نخعی پور با بیان اینکه نمایشگاه قرآن نقطه عطفی در برخی از فعالیت‌های قرآنی است، تصریح کرد: قرآن در رفع مشکلات جسمی و روحی انسان‌ها نیز تاثیرگذار است و قرآن دفتر راهنما برای همه انسان‌ها است.

وی ادامه داد: هر انسانی به یک دفتر راهنما نیاز دارد و خدا این دفترچه راهنما را عالمانه در اختیار انسان‌ها قرار داده و همه می‌توانند از نور قرآن کسب فیض کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: قرآن می‌تواند سبب شناخت بیشتر ضعف‌ و قوت‌ها می‌شود و می‌توان نقاط ضعف را بررسی و نقاط قوت را تقویت کرد.

حجت الاسلام نخعی پور اظهار کرد: رفتارهای بیرونی ما و رفتار سبک زندگی نشان می‌دهد چقدر قرآنی هستیم و به قرآن فکر می‌کنیم و این فعالیت‌های قرآنی در جامعه بی تاثیر نیست./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات