۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۰۶۸۷۰
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت 4 وقف جدید همزمان با طرح ضیافت الهی در خراسان جنوبی

ثبت 4 وقف جدید همزمان با طرح ضیافت الهی در خراسان جنوبی
حجت الاسلام مختاری گفت: از ابتدای اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان چهار وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در بازدید از خیمه‌های معرفت در جوار آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، اظهار داشت: طرح ضیافت الهی در 45 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است و در قالب این طرح نیز 47 مُبلغ اعزامی و بومی به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه سخنرانی و تفسیر قرآن، بیان احکام و پاسخگویی به سؤالات شرعی از جمله برنامه‌های مُبلغان در این طرح است، گفت: وقف می‌تواند برخی از نیازهای مادی و معنوی در جامعه را رفع کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی افزود: جایگاه وقف در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از علما تلاش کردند از تمام ظرفیت‌ها در جهت تبلیغ علمی این سنت حسنه وقف بهره گیرند.

حجت الاسلام مختاری، وقف را مصداق بارز باقیات الصالحات و نیکی و انفاق دانست و تصریح کرد: وقف زمینه ساز برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی در جامعه است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان چهار وقف جدید در استان به ثبت رسیده که شامل سه فقره وقف در شهرستان سربیشه و یک فقره وقف در شهرستان خضری است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وقف‌های شهرستان سربیشه شامل 56 فنجان آب و اراضی تابعه از مزرعه و قنات دستگرد سربیشه با کلیه متعلقات و ملحقات، اطعام و عزاداری امام حسین( ع) در ماه محرم و افطار مؤمنین در ماه مبارک رمضان و اهدای یک قطعه زمین به مساحت 250 متر مربع جهت احداث مسجد و سه باب مغازه تجاری به مساحت‌های تقریبی 25 و 20 و 15 مترمربع واقع در حاشیه جاده سربیشه - نهبندان جهت هزینه‌های مسجد امام حسن مجتبی( ع) توسط واقف نیک‌اندیش حاج محمد حسینی بوده است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ارزش تقریبی این املاک 600 میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: در جهت نگهداری از موقوفات باید تلاش شود و اعتماد مردم به اوقاف جلب شود.

وی افزود: وقف شهرستان خضری نیز یک باب مغازه تجاری به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال جهت امورات فرهنگی، عمرانی و جاری مسجد جامع امام حسین(ع) خضری توسط واقف نیک اندیش محمد ابراهیم عباسی بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: با این وقف‌های طرح ضیافت الهی آمار وقفیات استان از ابتدای امسال تاکنون به 11 فقره رسیده است./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات