۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۰۶۸۷۵

هشدار اوقاف مصر به مبلّغان سلفی

هشدار اوقاف مصر به مبلّغان سلفی
اوقاف مصر با هشدار به مبلغان سلفی مصر تاکید کرد که انجام فعالیت‌های تبلیغی بدون کسب مجوّز از این وزارتخانه، برخورد قانونی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، در پی افزایش تنش‌ها میان سلفیّت و نهادهای رسمی دینی مصر، وزارت اوقاف با صدور بیانیه‌ای نسبت به سخنرانی و اقامه نماز عید فطر از سوی افراد تایید نشده این وزارت هشدار داد.

اوقاف مصر تاکید کرد که برپایی نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان، سخنرانی و اقامه نماز عید فطر تنها برای ائمه جماعتی که مورد تایید وزارت اوقاف بوده و مجوّز دریافت کرده‌اند، جایز است.

این نهاد دینی خاطر نشان کرد: مطابق با بخشنامه اعلام شده، با افرادی که بدون مجوّز اوقاف و یا کسب اجازه و تاییده از هیأت امنای مساجد، اقدام به برپایی نماز جماعت، تشکیل جلسه درس، برگزاری مراسم سخنرانی کنند به ویژه مبلّغان سلفیّت به شدّت برخورد خواهد شد.

اوقاف مصر افزود: هدف ازاعمال سختگیری‌ها در مساجد، جلوگیری از ترویج گفتمان افراط‌گرایی و مبارزه با هرگونه استبداد اندیشه‌ای و فکری است.

در این بیانیه آمده است: در طرح رمضانی امسال، همزمان با ائمه جماعات مساجد، یک امام جماعت موقّت نیز در مساجد بزرگ و مصلّاها اختصاص یافته است تا در صورت پیشامدی برای امام جماعت، برنامه‌های مطلوب وزارت متوقف نشود.

این نهاد دینی در پایان اظهار داشت: امامان جماعت و خطبای روز عید موظفند نیم ساعت پیش از آغاز برنامه‌ها در محل برپایی نمازهای عید فطر حضور به هم رسانده و مطابق با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت عمل خود را انجام دهد./981/ب

محمد رایجی
ارسال نظرات