۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۰۶۸۷۸
شیخ الازهر:

آراستگی زن و شوهر نقش بسزایی در حفظ کیان خانواده دارد

آراستگی زن و شوهر نقش بسزایی در حفظ کیان خانواده دارد
شیخ الازهر با اشاره به حقوق متقابل زن و شوهر تاکید کرد که آراستگی زوجین در حفظ ثبات خانواده نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در دهمین برنامه رمضانی خود یکی از وظایف مهم زنان را تامین آرامش محیط خانواده دانسته و تاکید کرد که اهتمام زن به شوهر در حفظ کیان خانواده نقش بسزایی دارد.

احمد طیب با اشاره به لزوم زینت آرایی زن برای شوهر گفت: شریعت اسلامی اهتمام ویژه‌ای به زینت آرایی زن برای شوهر خود داشته و یکی از حقوق مردان بر زنان همین است که زن خود را برای همسرش آراسته کند.

وی افزود: آراسته بودن زن تاثیر بسزایی را در موفقیت زندگی مشترک و تقویت پایه‌های زندگی دارد. مطابق با مذهب مالکی، تهیه لوازم آرایش زن از سوی شوهر به دلیل آنکه همانند خوراک، لباس، پوشاک و مسکن، بخشی از نفقه است، بر شوهر واجب و لازم است.

شیخ الازهر مصر خاطر نشان کرد: آراستگی زن برای شوهر تنها به استفاده از وسایل آرایشی منحصر نیست بلکه اهمیت زن به شوهر، محبت کردن، استفاده از الفاظ زیبا و ابراز علاقه و عشق نیز از دیگر نکاتی است که به حفظ کیان خانواده کمک شایانی می‌کند.

عالم اهل سنت مصر در پایان اظهار داشت: آراستگی و خودآرایی تنها منحصر به زن نیست بلکه مرد نیز موظف است که در مسیر حفظ کانون خانواده، خود را بیاراید و از جملات و کلمات عاشقانه و محبت آمیز در سخن گفتن با همسر استفاده کند./981/ب

محمد رایجی
ارسال نظرات