۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۰۶۸۷۹
آیت الله فقیهی:

امت اسلامی از مسؤولان و علمای فاسد تبعیت نخواهند کرد

امت اسلامی از مسؤولان و علمای فاسد تبعیت نخواهند کرد
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه عالم فاسد در میان امت اسلام اعتبار و آبرو ندارد، گفت: امت اسلامی از مسؤولان، دولتمردان و علمای فاسد تبعیت نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در نهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند همواره شاهد و ناظر اعمال بندگان است، گفت: انسان ها باید همواره باید در نظر داشته باشند که خداوند از امور آشکار و پنهان زندگیشان آگاه است.

وی با اشاره به اینکه انسان باید ملاک اهل ایمان را میزان عمل آنها به احکام الهی قرار دهد، اظهار داشت: اگر انسان مشاهده کند که یک عالم اهل خلاف و دروغگویی است، نباید از آن تبعیت کند، زیرا پیروی از اینگونه علما انسان را عاقبت به شر خواهد کرد.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: انسان باید ابتدا به پاکی و اخلاص علمای دین خود پی برده و سپس از آنها تبعیت کند؛ اگر مؤمن این رویه را انجام دهد بدون شک عاقبت به خیر شده و خداوند او را در رحمت واسعه خودش داخل خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر انسان نسبت به احکام دینی آگاهی داشته باشد و به آنها عمل نکند مورد عذاب شدید قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: اگر افراد جامعه از مسؤولان، علما و دولتمردان فساد مشاهده و نسبت به خلاف هایشان یقین پیدا کردند، نباید سکوت کرده و از آنها پیروی کنند، زیرا مقامات مختلف در جامعه اسلامی باید بر پایه ایمان و تقوا بنا شود و اگر مسؤولی جانب تقوا و ایمان را رعایت نکرد از عدالت ساقط شده و دیگر نباید از آن تبعیت کرد.

وی افزود: علت اینکه خداوند قوم بنی اسرائیل را مؤاخذه می کند این است که می دانستند علما و بزرگان دینیشان فاسد هستند، اما از آنها پیروی می کردند.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه عالم فاسد در میان امت اسلام اعتبار و آبرو ندارد، یادآور شد: امت اسلامی اگر نسبت به فسق و فساد مسؤولان، دولتمردان و علمای خود پی ببرند دیگر از آنها تبعیت نخواهند کرد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات