۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۰۶۸۸۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

بیعت الاسلام با حضور حضرت خدیجه و امام علی شکل گرفت

بیعت الاسلام با حضور حضرت خدیجه و امام علی شکل گرفت
استاد حوزه علمیه قم بیعت الاسلام را مهم ترین رویداد پس از وحی دانست و گفت: این رویداد با حضور حضرت خدیجه(س) و امام علی(ع) شکل گرفت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با بیان این که در جهان اسلام ظلم زیادی به حضرت خدیجه(س) صورت گرفته است، اظهار داشت: با وجود اینکه پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله بیشتر سالیان عمر خود را با حضرت خدیجه سلام‌الله علیها گذرانده‌اند، اما ایشان در جامعه اسلامی مهجور هستند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این که حضرت خدیجه(س) مانند حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله یتیم بزرگ‌شده‌اند، افزود: حضرت خدیجه برخلاف تحریف‌های تاریخی هنگام ازدواج با رسول خدا صلی‌الله علیه و آله بیشتر از 28 سال نداشتند و بانویی دوشیزه بودند.

وی تصریح کرد: اولین کسانی که به بیعت با اسلام یا همان «بیعت الاسلام» مشرف شدند، امام علی علیه‌السلام و حضرت خدیجه سلام‌الله علیها بودند که جبرئیل امین از این دو بزرگوار برای اسلام و رسول خدا صلی‌الله علیه وآله بیعت گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به این که اجتماع اولیه اسلام از سه نفر یعنی حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله، حضرت خدیجه سلام‌الله علیها و امام علی علیه‌السلام تشکیل شده بود، گفت: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها وزیر صدیق رسول خدا صلی‌الله علیه و آله بود.

وی افزود: عقل و خرد حضرت خدیجه در چنان جایگاه رفیع و برجسته‌ای قرار داشت که رسول خدا صلی‌الله علیه و آله با آن‌که خود عقل و خرد کامل بودند در تمامی امور با ایشان مشورت می‌کردند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر این که حضرت خدیجه(س) ثروتمندترین و زیباترین بانوی قریش بودند، ادامه داد: این بانوی مؤمنه با شناختی که از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله داشت، تمام سختی‌ها را به جان خرید و با رسول خدا ازدواج کرد و تمامی اموال خود را در راه خدا انفاق کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها و حضرت زهرا سلام‌الله علیها سرآمد تمامی بانوان عالم هستند؛ حضرت زهرا سلام‌الله علیها بزرگی روح و عظمت مقام خود را از مادری مانند حضرت خدیجه به ارث برده‌اند./837/ج

ارسال نظرات