۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۰۶۸۹۹
حجت الاسلام تیموری تشریح کرد؛

جزییات نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی

جزییات نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی
مسؤول نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات گفت: معرفی آثار و محصولات قرآنی و شناسایی ظرفیت های قرآنی و ترویج آموزه ها و فرهنگ قرآنی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی الرضا تیموری در گفت وگویی ضمن تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی، مجموعه ای علمی فرهنگی است که در حوزه های علمی و پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی و هنری، فعالیت های مناسبی را انجام داده است که برخی از این فعالیت ها، کم نظیر و یا بی نظیر هستند.

وی با بیان اینکه یکی از این فعالیت های شاخص دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه قرآنی است گفت: در معاونت پژوهش دفتر و زیر مجموعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن است که با کار تخصصی و انجام تحقیقات علمی قرآنی، آثار ارزشمندی را به جامعه علمی کشور و همچنین به منظور استفاده عموم مردم و رفع نیازهای قرآنی، عرضه کرده است.

مسئول نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: تدوین کلان پروژه های قرآنی از قبیل دائره المعارف های قرآن کریم، تالیف تفاسیر قرآنی، تدوین فرهنگ موضوعی قرآن و تالیف پرسمان های قرآنی، بخشی از فعالیت های قرآنی این پژوهشکده است.

وی گفت: دیگر پژوهشکده ها و مراکز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز به صورت متناسب با فعالیت های علمی خود، در مباحث قرآن کریم نیر، تالیفاتی دارند اما ثقل این فعالیت علمی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن انجام گرفته است.

حجت الاسلام تیموری، تدوین صدها پایان نامه قرآنی در معاونت آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی با موضوعات قرآنی را افتخار دیگری برای دفتر تبلیغات اسلامی دانست و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع)، موسسه آموزشی امام رضا(ع)، موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س)، و موسسات آموزشی مستقر در شعب مشهد و اصفهان این دفتر نیز صدها پایان-نامه قرآنی در سطوح مختلف تحصیلی تدوین نموده است.

وی بیان داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغی و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی نیز از دیگر مجموعه هایی هستند که در این نمایشگاه با برنامه های جذاب قرآنی ویژه خانواده ها حضور فعال دارند.

مسئول نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص برنامه های این نمایشگاه گفت: برگزاری نشست های علمی و کرسی های ترویجی با عناوینی همچون «نقش عمومات قرآنی در مسائل مستحدثه»، «رویکردهای جدید مستشرقان»، «دراماتولوژی قرآن»، «اهل بیت در آثار مفسران اندلس» و «ادله اخلاقی زیستن از نگاه قرآن» برخی از این نشست های قرآنی است ودر مجموع بیش از چهارده نشست قرآنی جهت برگزاری در این ایام، برنامه ریزی شده است.

وی بیان داشت: نمایش آثار مکتوب دفتر تبلیغات اسلامی و پایان نامه های قرآنی تدوین شده در مراکز آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی در موضوعات قرآنی، از دیگر برنامه های این نمایشگاه است و اسناد قرآنی نفیس موجود در اداره کتابخانه ها و اسناد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام تیموری عنوان کرد: ارائه آثار دیجیتال از قبیل نرم افزارهای قرآنی و سایت ها و پایگاه های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی، پرسمان قرآنی، اجرای برنامه های تجسمی با موضوعات قرآنی و اجرای برنامه های متنوع و شاد قرآنی ویژه خانواده ها، کودکان و نوجوانان، در طول مدت نمایشگاه، جزو برنامه های این نمایشگاه است.

وی اظهارداشت: در این نمایشگاه، آثار و محصولات قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی با پنجاه درصد تخفیف جهت فروش، عرضه خواهد شد.

مسئول نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این نمایشگاه روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۳۰ با حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی "رییس دفتر تبلیغات اسلامی" و "عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی" افتتاح خواهد شد و در روز شنبه ۴ خردادماه خاتمه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۸ روزه، نمایشگاه در دو زمان صبح و شب جهت بازدید عموم علاقه مندان دایر می باشد و تلاش شده است که نشست های علمی و کرسی های ترویجی در صبح ها از ساعت ۱۰ تا۱۳ برگزار شود و در شب ها نیز نمایشگاه از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۱ بامداد با برنامه های متنوع و شاد قرآنی در خدمت عموم مردم بخصوص خانواده ها، کودکان و نوجوانان خواهد بود./1330/ج

ارسال نظرات