۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۰۶۹۰۳
نظر وارده؛

مبارزه با اژدهای هفت سر و تشویقی رئیس قضا

یکی از راهکارهای که رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد گفت، تشویق افرادی است که خبر از فساد می دهند.

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، ستون مخاطبان

در روزهایی که رسانه های غربی در حال پمپاژ خبر های التهاب آور به داخل کشور هستند. در گرماگرم خبرهای نرخ دلار و طلا و آخرین واکنش ها به حواشی ایجاد شده به رقص و سرود در مدارس، خصوصی سازی و.... باید مراقب باشیم تا خبرهای خوب گم نشود.

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه امروز در جمع نخبگان دانشگاهی حرف های جدی در مبارزه با فاسد بیان داشت. سخنانی جدی که با ارائه برخی راهکارهای عملیاتی تفاوتش با سخن برخی مسئولان دیگر کشور روشن می شود. یکی از راهکارهای که رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد گفت، تشویق افرادی است که خبر از فساد می دهند.

این خبر خوبی است که باید منتظر ابعاد، کیفیت و شرایط آن باشیم. قانونمند شدن اعلام فساد اقتصادی می تواند خطر پذیری مفسدان اقتصادی را دو چندان کرده و از سوی دیگر افرادی را که با ژست عدالت طلبی، به دنبال کسب شهرت و .. هستند با چالش مواجه کند.

هرگز نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در تبیین فساد اقتصادی آن را همچون اژدهای هفت سر افسانه ها توصیف کردند و اینکه مبارزه با فساد همت و عزم جدی می طلبد.

دیدگاه نخبگان جامعه به رویکرد جدید رئیس قوه قضائیه حتما مثبت خواهد بود و این روند باید تقویت و عملیاتی شود و از ظرفیت آنان در کاهش جرم و بهبود شرایط استفاده شود.

تحقق عدالت از اصول اصلی انقلاب اسلامی است که در طول این سال ها با خدشه ها و خطاهایی روبرو شده است. گام دوم انقلاب اسلامی به صورت حتم با گام های جدی در تحقق عدالت و مبارزه با فساد همراه خواهد بود. تعریف سازوکارهای اجرایی و عملیاتی برای کاهش فساد با مشارکت مردم و نخبگان می تواند یک حرکت بزرگ در تحقق اصل عدالت در جامعه اسلامی ایران باشد./918

ارسال نظرات