۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۰۶۹۰۶
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران:

سپاه خدمت به نیازمندان و محرومین زدایی را وظیفه خود می داند

سپاه خدمت به نیازمندان و محرومین زدایی را وظیفه خود می داند
سردار حزنی گفت: هدف از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی خشنودی خداوند است چرا که شایستگی همه ما به میزان رضایتمندی محرومان و مستضعفان از عملکرد ما بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سردار ضیاء الدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران ظهر امروز در جمع فعالان عرصه محرومیت‌ زدایی در استان همدان با اشاره به این که توانسته‌ایم نقشه ای از عقب‌ماندگی‌های استان را تهیه کنیم، اظهار داشت: برنامه های ویژه ای برای رفع کمبود ها برنامه ‌ریزی شده است.

وی افزود: از ویژگی پروژه‌های محرومیت‌ زدایی توسط سپاه به این نکته باید اشاره کرد که حدود 80درصد این  پروژه ها زودبازده، عام المنفعه و فاقد پیچیدگی‌های فنی و مهندسی می باشند از این جهت می‌توان آن‌ها را با همکاری ساکنان بومی منطقه نیز اجرا کرد.

سردار حزنی وظیفه اصلی در محرومیت زدایی را بر عهده دولت دانست و گفت: استان همدان دارای 1610مسجد و حسینیه است، این در حالی است که برای جمعیت استان همدان به 1264 مسجد دیگر احتیاج داریم تا بتوانیم جمعیت استان را زیرپوشش قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در بخش مسجد سازی روستاهای فاقد مسجد برای ما در اولویت قرار دارند ودر این راستا 691 پروژه عمرانی و 4 هزار و 125 پروژه غیر عمرانی در سطح استان کلید خورده است که تاکنون برای اجرای آنها 75 میلیارد تومان هزینه شده است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با بیان این که در عرصه خدمت رسانی به محرومان و رفع مشکلات برای ما غیرممکن وجود ندارد، تاکید کرد: ما معتقدیم اگر مردم تجارت کنند، دولت سود کرده و حکومت نیز ثروتمند می‌شود لذا برای رفع مشکلات یا راه حلی می‌یابیم و یا اینکه راه حلی می‌سازیم.

وی یادآور شد: هدف از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در کشور و در استان همدان خشنودی خداوند است چرا که شایستگی همه ما به میزان رضایتمندی محرومان و مستضعفان از عملکرد ما بستگی دارد.

سردار حزنی نتیجه دوری از مردم توسط مسؤولان را نزدیک شدن دشمنان به مردم دانست و گفت: دشمن هر روز در جهت تضعیف نظام در حال نقشه کشیدن است بنابراین باید بدانیم هرچه ما به آنها نزدیک شویم مردم نیز به ما نزدیک خواهند شد.

وی ادامه داد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تاکید بسیاری بر خدمت به مردم مستضعف در جامعه را داشتند و نشانه آن هم تشکیل جهاد سازندگی است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در پایان به اشاره به برنامه های در حال اجرا در کل کشور توسط این نهاد یادآور شد: علاوه بر همه موارد ذکر شده آمادگی داریم تا در مناطق روستایی و محروم استان همدان نسبت به احداث هزار زمین فوتبال و والیبال، تهیه هزار جهیزیه، ساخت 10 تا 15 خانه عالم و  تکمیل حوزه‌های علمیه  نیمه کاره اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: بر همین اساس لازم است برای ساماندهی حاشیه‌های شهر همدان نیز جلسه ‌ای با حضور نمایندگان استان و معاونان رییس جمهور برگزار شود تا با تخصیص بودجه ویژه این عملیات آن را اجرایی کنیم./979/پ210/ق

هادی شاملو
ارسال نظرات