۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۶۰۶۹۰۷
نماینده ولی فقیه در همدان:

مسؤولان دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند | با شعار مشکل حل نمی شود

مسؤولان دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند | با شعار مشکل حل نمی شود
امام جمعه همدان گفت: مسؤولان باید بدانند که صرف تدوین سند توسعه مشکلات حل نمی‌شوند بلکه باید ضمن تهیه این سند به صورت عملیاتی وارد میدان شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت السلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز در مجمع فعالان و خیران عرصه محرومیت‌زدایی رفع فقر و محرومیت را از وظایف ذاتی حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر به سیره ائمه اطهار علیهم السلام نگاه کنیم خواهیم دید که رفع فقر و محرومیت از برنامه‌های اساسی حکومت اسلامی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امام خمینی(ره) نیز در صحبت‌های خود در بهشت زهرا(س) از جمله کلید واژه‌هایی که مطرح کردند، موضوع اقتصاد و توجه به فقرا بود.

وی با تاکید بر این که همه مسؤولان باید در محرومیت زدایی به میدان بیایند، خاطر نشان کرد: مسؤولی می‌تواند با محرومیت و فقر در جامعه مبارزه کند که یا طعم فقر را خود چشیده باشد یا همنشین فقرا باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اینکه وقتی مسؤولی هنگام ورود به اداره خود باید از روی فرش قرمز عبور کند در حالیکه افرادی  در جامعه حضور دارند که در خانه‌هایشان حتی فرش هم ندارند او نمی تواند به فقرا کمک کند.

وی با اشاره به این که چنین مسؤولی نمی‌تواند مشکلات محرومان و مستضعفان را درک کند، خاطر نشان کرد: اگرچه با سال‌های پیش از انقلاب اسلامی فاصله بسیار داریم و اقدامات گسترده‌ای در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده است اما معتقدیم با جایگاهی که باید در آن قرار داشته باشیم فاصله داریم.

حجت السلام و المسلمین شعبانی خدمت‌ رسانی به محرومان را جزء واجبات دانست و گفت: حضور در این عرصه توفیقی است که خداوند نصیب هر کس نمی‌کند و این موضوع مهمی است که در عرصه محرومیت زدایی باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گزارش‌هایی که به دفتر ما ارائه می‌شود و یا مراجعات مردم متوجه شدیم برخی تولیدی‌های استان در حال تعطیل شدن هستند و این کار به ایجاد محرومیت در استان کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های محرومیت‌زدایی در استان باید با توجه به شعار سال رخ دهد، یادآور شد: متاسفانه برخی سرمایه‌گذاران می‌گویند چند ماه است که برای سرمایه گذاری اقدام کرده ایم اما نسبت به آنها بی مهری شده است.

وی تصریح کرد: مسؤولان باید بدانند که صرف تدوین سند توسعه استان مشکلات حل نمی‌شوند بلکه باید ضمن تهیه این سند به صورت عملیاتی وارد میدان شویم.

حجت السلام والمسلمین شعبانی لازمه رفع مشکلات حاشیه شهر و مناطق محروم را حضور مسؤولان در این مناطق عنوان کرد  و اظهار داشت: امیدوارم مسأله تولید و رونق در استان مهم تلقی شود به همین منظور از نمایندگان استان در مجلس می‌خواهم قوانینی که مانع تولید در استان هستند را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: قانون باید به نفع مردم باشد و چرا که وحی منزل نیست و اگر ایرادی داشته باشد باید اصلاح شود.

امام جمعه همدان در پایان با قدردانی از خدمات سپاه پاسداران در محرومیت زدایی در مناطق مختلف تاکید کرد: اگرچه وظیفه ذاتی سپاه پاسداران حفظ امنیت در جامعه است اما این نهاد در عرصه محرومیت‌زدایی گام‌هایی برداشته است که قابل تقدیر است./979/پ210/ق

هادی شاملو
ارسال نظرات