۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۶۹۲۳

فضای مجازی | سپر دفاعی

فضای مجازی | سپر دفاعی
محمدجواد آذری جهرمی از ساخته شدن سپر دفاعی برای خنثی کردن خرابکاری‌های صنعتی مثل «استاکس‌نت»، توسط دانشمندان ایرانی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساخت یک سپر دفاعی  برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی خبر داد.
 
وی در اینستاگرامش نوشت:

«از حمله استاکس‌نت حتماً شنیدین! خبرخوب اینکه، امروز یک گزارش دریافت کردم. از مدتی قبل با سفارش سازمان فناوری اطلاعات، دانشمندان جوان دانشگاه‌های ایران، یک سپر دفاعی (فایروال) برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی ساخته بودند که عملاً خرابکاری صنعتی مثل استاکس‌نت را در شبکه‌های برق و امثال آن خنثی میکنه. این سپر، موفقیت‌آمیز آزمایش شد. در روز جهانی ارتباطات، از این دستاورد بیشتر خواهیم گفت.

پ. ن: برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی، لازم است که این تجهیزات در شبکه‌های مورد نظر نصب شود که طبیعتاً این موضوع با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی، عملیاتی خواهد شد. با تکیه به جوانان، از تهدیدات فرصت می‌سازیم.»
_________________________

گفتنی است؛ ویروس استاکس نت یک بدافزار است که سیستم‌های تحت ویندوز را آلوده می‌کند. این بدافزار به طور همزمان از ۵ نقطه اسیب‌پذیر ویندوز سوءاستفاده می‌کند. ویروس استاکس نت (Stuxnet) یکی از پیچیده‌ترین انواع ویروس در حوزه صنعتی شناخته شده که با هدف خراب کاری در حوزه صنعت هسته‌ای ایران طراحی و ایجاد شد و اولین‌بار در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۰ توسط آنتی ویروس بلاروسی وی‌بی‌ای ۳۲ شناسایی شد. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات