۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۶۰۶۹۲۸
حجت الاسلام حائری زاده:

دست درازی به بیت المال خیانت به مردم است

دست درازی به بیت المال خیانت به مردم است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پست و مقام امانت است، گفت: دست درازی به بیت المال خیانت به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه، امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تنبلی، بی تدبیری و معصیت رزق انسان را کم می کند.

وی با اشاره به اینکه بداخلاقی باعث کم شدن روزی می شود، ادامه داد: روایت است اگر انسان خودش را اجیر کسی نکند وسعت روزی پیدا می کند.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان حدیثی مبنی بر اینکه رزق به ده قسم تقسیم می شود که نه قسم آن در تجارت است، ابراز کرد: اسراف رزق انسان را کم می کند، طبق صریح روایات دور انداختن هسته خرما از مصادیق اسراف است و یا بیرون ریختن نیم خورده آب و غذا اسراف محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد : طبق آمار ارائه شده میزان مصرف مواد قندی و غذایی مردم در ماه مبارک رمضان دو برابر می شود در حالی که انتظار می رود در ماه رمضان مردم با کم خوردن و نیاشامیدن حال گرسنگان و تشنگان را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه انفاق سبب وسعت روزی انسان می شود، گفت: در انفاق انسان نباید اهل افراط و تفریط باشد.

حجت‌الاسلام حائری زاده حیای نابجا را عامل کاهش رزق و روزی دانست و گفت: پوشش مناسب، حیای چشم و احترام به بزرگان حیای مثبت است اما مصداق حیای نابحا ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قوم حضرت شعیت اهل کم فروشی بودند که عذاب الهی بر آنان نازل شد امام محمد باقر(ع) می فرمایند جمعیت قوم شعیت به 100 هزار نفر می رسید که تنها 60 هزار نفر آنان اهل کم فروشی بودند اما هنگام عذاب الهی همه آنان گرفتار شدند چون علاوه بر کم فروشی اهل ترک امر به معروف و نهی از منکر نیز بودند.

وی با اشاره به اینکه خیانت در امانت رزق انسان را کم می کند، گفت: پست و‌ موقعیت امانت الهی است، کسانی که به بیت المال دست درازی می کنند خائنان به امانت هستند. همچنین عدم توکل به خداوند روزی انسان را کم می کند، کسی که به خداوند توکل دارد خداوند برای او کافی است.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه مؤمن هرگز بن بست ندارد، عنوان کرد: انسان اگر خداوند را داشته باشد همه چیز دارد.

حجت الاسلام حائری زاده در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در روزی دادن به انسانها عاجز نیست، آمریکا و اسراییل در عالم هستی چه جایگاهی دارند که بتوانند مانع رزق دهی خداوند شوند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات