۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۶۹۲۹
حجت‌ الاسلام والمسلمین انصاریان:

مراقبت از زبان کلید باز شدن درهای رحمت الهی است

مراقبت از زبان کلید باز شدن درهای رحمت الهی است
استاد حوزه علمیه شاه کلید درهای رحمت الهی تقوای لسانی دانست و مراقبت زبانی را از ویژگی های مهم اولیای الهی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، در مسجد حضرت امیر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وجود مبارک حضرت امام صادق(ع) بنا به نقل مرحوم کلینی در جلد دوم اصول کافی از پیامبر اکرم(ع) روایتی را نقل می کنند که گوشه ای از این روایت با روزه در ارتباط است که حضرت با به کار گیری روزه یک هدف بسیار مهم را مطرح می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه با اشاره به کلام الهی مبنی بر اینکه اگر کسی بعد از این سخنان به دنبال سخن دیگر برود گرفتار بدبختی و شقاوت می شود، اضافه کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: اگر کسی خداوند را بشناسد و وجود او را بزرگ بداند نتیجه این شناخت و بزرگ دانستن طلوع چند حقیقت در وجود اوست.

استاد حوزه علمیه با طرح این پرسش که خداوند را چگونه می توان شناخت، پاسخ داد: خداوند در سوره بقره خودش را معرفی می کند که اگر کسی عادل باشد و باطنی پاک داشته باشد با خواندن این سوره اقرار به شناخت خداوند می کند و وظیفه خود را در حق خداوند انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه انسان با انجام تکالیف الهی خود را از آتش جهنم دور و به خداوند متعال نزدیک می کند، گفت: انسان از هر زمانی که بخواهد خداوند را بشناسد و به وظایف خود عمل کند می تواند به سعادت الهی نائل شود.

این استاد اخلاق با بیان این مطلب که اگر انسان تکبر باطنی نداشته باشد به راحتی می تواند حق را بپذیرد، اظهار داشت: انسان با توجه به نظم و آفرینش عالم هستی می تواند خداوند را در یک لحظه بشناسد؛ خداوند بسیار مهربان در سوره بقره خلقت عالم هستی را به رخ عقل می کشاند تا حق بودن خود را به انسان ثابت کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه مخلوقات در عالم هستی به اراده خداوند حیات دارند و فعالیت می کند، بیان کرد: همچنین زنده شدن زمین مرده به وسیله نور و باران همه از جانب خداوند است که در این سوره به آن اشاره می شود.

وی بیان داشت: زمانی که انسان به خداوند معرفت پیدا کرد و حضرت حق را بزرگ دانست تا آخر عمر اضافه گویی نمی کند، دروغ نمی گوید و غیبت نمی کند؛ مراقبت از زبان کلید باز شدن درهای رحمت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان اگر زبانش آزاد باشد و هر چه می خواهد بگوید خداوند به عزت و جلال خود قسم یاد کرده آن زبان را به عذابی دردناک مبتلا کند که احدی از جهانیان به آن عذاب دچار نشده باشند.

وی با بیان اینکه غیبت انسان را از خداوند دور می کند، خاطرنشان کرد: کسانی که به وسیله روزه و عبادات شبانه آلودگی‌های درونی مانند غیبت را از وجود خود دور می کنند اولیای الهی هستند./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوی

تعداد بازدید : 8
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات