۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۶۹۳۱
حجت الاسلام والمسلمین ریاضت:

تفکر افضل اعمال در ماه مبارک رمضان است

تفکر افضل اعمال در ماه مبارک رمضان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افضل اعمال در ماه مبارک رمضان تفکر است، گفت: رمضان ماه عبادت و بالاترین عبادت تفکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ریاضت استاد حوزه علمیه  در مراسمی که در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: انسان در ماه رمضان باید به حقیقت ماه مبارک پی ببرد.

وی افزود: روایت است زمانی که پیامبراکرم(ص) ماه مبارک رمضان را می دیدند سه مرتبه بلند ذکر سبحان الله می گفتند و می فرمودند انسان در این ماه باید بداند چه چیزی به استقبال او آمده و او به استقبال چه چیزی می رود.

حجت الاسلام والمسلمین ریاضت با بیان این مطلب که خداوند ماه رمضان را فرصتی قرار داده تا همه ایام سال انسان ماه مبارک رمضان و شب قدر باشد، اظهار داشت: انسان اگر به باطن و حقیقت ماه رمضان آگاه شود از خداوند می خواهد تمام ایام سالش ماه مبارک رمضان باشد بنابراین گرسنگی و تشنگی ظاهر ماه مبارک رمضان است و باطن این ماه چیز دیگری است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ماه مبارک رمضان مهمانی عام خداوند است اما مهمانی خاص به بعد از ماه رمضان مربوط می شود که نصیب بعضی افراد می شود که از ماه مبارک بهره برده باشند.

وی با بیان اینکه انسان باید شرایط درک و استمرار ماه مبارک رمضان را فراهم کند، اظهار داشت: برخی انسان ها در ماه مبارک رمضان تنها تشنگی و گرسنگی می کشند و نمی توانند عظمت این ماه را درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ریاضت ادامه داد: اگر کسی بخواهد این ماه را درک کند باید موانعی که مانع درک ماه مبارک رمضان می شود را برطرف کند تا بتواند عظمت و حقیقت آن را درک کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با تفکر و ذکر می تواند ماه مبارک رمضان درک کند، گفت: با فضیلت‌ترین عمل شب قدر تفکر و تدبر است بنابراین انسان در این ایام باید فکر کند در چه رتبه ای از ماه رمضان قرار دارد.

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) گفت: حضرت فرمودند بهشت کمترین پاداشی است که یک انسان می تواند در عالم دنیا به دست بیاورد، اما گاهی برخی افراد با اعمال نیکی که در عالم دنیا انجام می دهند می توانند به ترتیب در عرش الهی، فوق عرش و یا در اعلی علیین ساکن شوند؛ انسان در ماه مبارک رمضان باید فکر کند کدام یک از این درجات را کسب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ریاضت گفت: رمضان ماه عبادت است و انسان باید تلاش کند در این ماه افضل اعمال را انجام دهد و برترین عبادت فکر کردن است./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات