۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۶۰۶۹۳۲
دبير جامعه روحانيت كاشان:

آمريكا جرأت حمله به ايران را ندارد

آمريكا جرأت حمله به ايران را ندارد
حجت الاسلام شاه فضل گفت: نمایش اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در مانور‌هایی که برگزار می‌کند آمریکا را به شدت به وحشت انداخته و آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل پنجشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، در تفسیر آیات ۵۹ و ۶۰ سوره مبارکه انفال، گفت: آیات سوره مبارکه انفال در اواخر عمر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

وی افزود: این آیات از زمانی است که مسلمانان دشمنان زیادی داشتند، به همین دلیل خداوند دستوراتی را در رابطه با چگونگی مبارزه با کفار و مشرکین با پیامبراکرم (ص) مطرح کرده است و این دو آیه نیز از مباحث روز است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در آیه ۵۹ سوره مبارکه انفال می‌فرماید، ‹‹وَلَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا سَبَقُوا ۚ إِنَّهُمْ لَا یُعْجِزُونَ›› تصور نکنید کفار می‌توانند از خداوند سبقت بگیرند و پیروز شوند چرا که این موضوع برای ما یک اصل است که هیچ قدرتی توان مقابله با خدا را ندارد.

وی افزود: منظور خداوند در آیات این است که مومنین هنگام مقابله با آمریکا به خدا توکل داشته باشید نه به قدرت و توان نظامی خود، از این رو زمانی می‌توان مدعی پیروزی در برابر آمریکا شد که به خدا تکیه داشته داشته باشیم، اما اگر صرف اتکا به توان نظامی و موشکی باشد پیروزی دور از دسترس است همانگونه که آمریکا در طبس با اتکا به توان نظامی خود شکست خورد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اگر برای مقابله با دشمن به خدا تکیه نکنیم این امکان وجود دارد که  گروه کوچکی یک گروه بزرگی را شکست دهد که نمونه بارز آن را می‌توان به جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ۸ روزه غزه اشاره کرد.

وی افزود: اسرائیل در جنگ ۶ روزه چندین کشور عربی را شکست داد، اما امروز در برابر غزه در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ۸ روزه شکست می‌خورد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: این آیه که می‌فرماید، تصور نکنید کفار می‌توانند بر شما پیروز شوند با این شرط است که مومن باشید و به خدا تکیه کنید نه اینکه در خانه نشسته و به خدا توکل کنید بلکه باید تلاش کنید و از همه توان خود برای مقابله با دشمن استفاده کنید و برای پیروزی توکل به خدا داشته باشید.

وی افزود: خداوند می‌فرماید، برای مقابله با دشمن،  از نیروی انسانی و تجهیزات نظامی استفاده کنید و ملاک تعداد نیروی انسانی و تجهیزات نظامی مورد نیاز برای مقابله با دشمن را به اندازه ای آماده کنید که دشمن جرات مقابله با شما را نداشته باشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان یادآور شد: آمریکا برای مقابله با ایران با مشکل عدم اطلاعات از نیروی انسانی و تجهیزات نظامی روبرو است و این در حالی است که از نیروی انسانی و تجهیزات نظامی روسیه اطلاعات زیادی در دسترس دارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: نمایش اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در مانور‌هایی که برگزار می‌کند آمریکا را به شدت به وحشت انداخته است، بنابراین چون اطلاعات کافی از تجهیزات نظامی و  توان نظامی ایران ندارد جرات حمله به ایران را ندارد.

وی افزود: قدرت موشکی ایران و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران در زمین گیر کردن پهباد‌های آمریکایی و تخلیه اطلاعاتی آن و ساخت پهباد‌های پیشرفته رادارگریز جمهوری اسلامی ایران که به راحتی از رادار‌های ناو آمریکا عبور و تصاویری از ناو آمریکا را ثبت و ارسال كرد آمریکایی‌ها را به وحشت انداخته است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: کارشناسان نظامی معتقد هستند کشور‌هایی در بحث نظامی موفق هستند که هیچ قدرتی جرات جنگیدن با آن‌ها را نداشته باشد و ایران امروز در چنین موضع قدرتی است و هیچکس جرات مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد و تمام تحرکات دشمن بلوف سیاسی و نظامی است و آمریکا به هیچ عنوان وارد جنگ نظامی با ایران نخواهد شد.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: آمریکا اعتراف کرده است اگر وارد مبارزه نظامی با ایران شود هرچند شاید خساراتی به ایران وارد کند، اما حداقل ۲۵ هزار کشته خواهد داد و نخواهد توانست پاسخگوی مردم کشور خود باشد و از سوی دیگر اگر با ایران وارد مبارزه شود همه ایران بر علیه آمریكا متحد خواهند شد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره خواهیم کرد، گفت: توجه به نیروی نظامی و انسانی از نظر قرآن یک امر مقدسی است و این ادعا که سلاح را کنار بگذاریم تا پیشرفت کنیم خلاف صریح آیات قرآن است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: این ادعا که آلمان و ژاپن سلاح را کنار گذاشتند و پیشرفت کردند باید بدانند امروز هزینه نظامی آلمان و ژاپن چندین برابر ایران است به طوریکه  هزینه مالی دارند اما قدرت نظامی ندارند و چندین ده هزار سرباز آمریکایی در کره جنوبی و ژاپن و آلمان مستقر هستند و همه نوع خدماتی باز این كشورها می گیرند و عزت این کشور‌ها را لگد مال می كنند. 

وی افزود: این کشور‌ها نه تنها هزینه‌های هنگفتی دارند بلکه قدرت نظامی هم ندارند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران هم قدرت نظامی دارد و هم به اندازه آن‌ها هزینه نمی‌کند.

دبیرجامعه روحانیت کاشان افزود: خداوند می‌فرماید، ‹‹وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ›› هرچقدر در بخش نظامی هزینه کنید، ‹‹ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ›› به شما بر می‌گردد و اگر هزینه نکنید در آینده به طریق مختلف باید هزینه کنید.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: خداوند در دو جای قرآن هزینه امور نظامی را مطرح کرده است یکی در این دو آیه و دیگری درسوره بقره که می‌فرماید، ‹‹وَأَنفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ›› اگر برای امور نظامی هزینه نکنید هلاک خواهید شد، از این رو خداوند در این دو آیه سفارش کرده مراقب مسائل نظامی باشید و تلاش کنید و هزینه كنیدانفال  اما به خدا توکل کنید./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات