۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۰۶۹۳۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان:

باید از ابزار هنر در انتقال مفاهیم قرآنی استفاده شود

باید از ابزار هنر در انتقال مفاهیم قرآنی  استفاده شود
حجت الاسلام علی نژاد با بیان اینکه فضای مجازی در زندگی امروزی ما نقش پررنگی دارد، گفت باید مفاهیم اسلامی و قرآنی را در فضای مجازی از طریق هنر منتقل کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان،  در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان در غرفه خبرگزاری رسا حضور پیدا کرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) به همه مسلمانان، عنوان داشت: تک تک لحظات ماه مبارک رمضان برای کسب فیوضات و مقامات معنوی فرصت و سرمایه است و امیدوارم بتوانیم از برکات این ماه بهره‌مند و برای همدیگر در چنین روز‌هایی دعا کنیم.

وی با بیان اینکه در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت کار‌های زیبایی در حوزه‌های مختلف قرآنی برای سنین مختلف در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: کار‌های تحقیقاتی و کتب مختلف قرآنی یکی از موارد مورد توجه در کنار آثار هنری حوزه قرآن است، ترکیب مفاهیم دینی با هنر یک اصل بسیار ارزشمند که در نمایشگاه قابل مشاهده است و رهبر انقلاب در این باره تأکیدات بسیاری دارند.

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به اینکه در انتقال مفاهیم قرآنی باید از هنر به عنوان یک ابزار استفاده کنیم، افزود: فضای مجازی در زندگی امروزی ما نقش پررنگی دارد، ما باید مفاهیم اسلامی و قرآنی را در فضای مجازی منتقل کنیم و از ابزار هنر برای انتقال بهتر مفاهیم بهره ببریم.

وی برگزاری نمایشگاه قرآن را در راستای انتقال مفاهیم دینی و قرآنی برشمرد و گفت: هرچند که ماه رمضان بهار قرآن است، اما برگزاری این نمایشگاه و برنامه‌های قرآنی نباید محدود به ماه مبارک رمضان باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: به معاون قرآن و عترت ارشاد استان بیان کردم برگزاری جلسات شورای قرآنی استان را به صورت منظم، مورد توجه قرار دهد و در عین حال برگزاری جلسات را مطالبه کند.

وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه قرآن دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌های قرآنی در محلات و شهر‌های خوزستان یک گنجینه قرآنی و باید به این ظرفیت‌های موجود ارزش بدهیم تا استان شاخص و پیشگام در حوزه قرآنی باشد. /۹۴۵۶/پ210/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات