۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۶۹۳۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

از فرصت ناب رمضان نهایت بهره را ببریم

از فرصت ناب رمضان نهایت بهره را ببریم
استاد حوزه علمیه آرامش، موفقیت و عزت داشتن را از مهمترین شاخصه ‌های سبک زندگی اسلامی دانست و راه دستیابی به آن را استفاده بهینه از عمر کوتاه دنیوی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: انسانها در مواجهه با فرصت‌ها اهل فرصت شناسی، فرصت سازی یا فرصت سوزی هستند.

وی افزود: کسانی که فرصت شناس هستند به جایگاه ماه مبارک رمضان آگاهی دارند و از آن بهترین استفاده را می برند؛ انسان های فرصت ساز از سخت ترین شرایط بهترین بهره ها را می برند و تهدیدها و محدودیتها را به فرصت تبدیل کرده و از گرسنگی ماه مبارک رمضان یاد قیامت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه با بیان اینکه تحریم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در طول این 40 سال یک فرصت بود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از رهگذر همین تحریم ها بود که به بسیاری از دستاوردهای علمی و تکنولوژی دست یافت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که از ماه مبارک رمضان استفاده نمی کنند در اصل گرفتار ویژگی فرصت سوزی هستند.

وی با اشاره به اینکه عمر محدود دنیوی برای انسان یک فرصت است، عنوان کرد: انسان عاقل کسی است که از عمر کوتاه دنیوی بهترین بهره برداری را داشته باشد که این امر با فرصت سازی امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه ماه رمضان یک فرصت استثنائی است، اظهار داشت: رمضان ماه رحمت و مغفرت است و خداوند شب قدر را در این ماه قرار داده است؛ بسیاری از انسان ها در این ماه بخشیده می شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که رمضان بهار قرآن است، گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان انسان را با تشنگی و گرسنگی امتحان می کند تا او به واسطه آن سختی ها اوج بگیرد و به قرب الهی نائل شود.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی سه ویژگی دارد، بیان داشت: آرامش، موفقیت و عزت داشتن از مهمترین شاخصه ‌های سبک زندگی اسلامی است./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات