۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۰۶۹۴۰
حجت الاسلام شریف:

غفلت از جایگاه حضرت خدیجه بالاترین ظلم تاریخ به پیامبراکرم بود

غفلت از جایگاه حضرت خدیجه بالاترین ظلم تاریخ به پیامبراکرم بود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تاریخ بزرگ‌ترین ظلم را در حق خاندان پیامبراکرم(ص) انجام داده است، گفت: تاریخ اسلام به ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) بی توجهی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شریف استاد حوزه علمیه، در حسینیه فاطمةالزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تاریخ در حق اهل بیت(ع) و انبیای الهی بسیار ظلم کرده است.

وی با اشاره به ماجرای سقیفه، ادامه داد: بعد از رحلت رسول خدا(ص) اهل سقیفه تلاش کردند تا مناقب خاندان رسول خدا جایی نقل نشود و نویسندگان و مورخان را اجیر کردند تا فضائل کسانی که فاقد فضیلت بودند را به قلم تحریر درآورند؛ هدف آنان تنزل جایگاه ائمه اطهار(ع) بود.

حجت الاسلام شریف درخصوص حضرت خدیجه(س)، ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) بانویی موحد و اهل انفاق و پاکدامنی بودند ایشان به سیده نساء قبیله قریش مشهور شده بودند؛ متاسفانه کم توجهی به ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) در تاریخ مشهود است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) در یک خانواده موحد متولد شدند، ادامه داد: حضرت خدیجه(س) قبل از بعثت پیامبرخاتم(ص) در انتظار ظهور ایشان بودند و به ظهور نبی آخر الزمان اعتقاد داشتند.

وی با بیان این مطلب که حضرت خدیجه(س) فردی صادق بودند، گفت: پیامبراکرم(ص) به مقام نبوت نائل شدند تا اخلاق را در جامعه بشری نهادینه کنند؛ امروز برخی مسؤولان به راحتی به مردم دروغ می گویند و این اخلاق در جامعه اسلامی بسیار تاسف انگیز است.

حجت الاسلام شریف امانت داری را از دیگر ویژگی‌های این بانوی بزرگوار برشمرد و اظهار داشت: کفار و بت پرستان نسبت به پیامبراکرم(ص) شناخت داشتند و از منش ایشان آگاه بودند اما اموال خودشان را نزد حضرت به امانت می گذاشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مردم قریش یقین داشتند که پیامبراکرم(ص) امین و صادق هستند اما نمی توانستند قبول کنند که ریاست قریش را به ایشان واگذار شود بر همین اساس با حضرت به مبارزه پرداختند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام با شمشیر امام علی(ع) و مال حضرت خدیجه(س) حفاظت و صیانت شد. پیامبراکرم(ص) فرمودند زمانی که همه مرا تکذیب کردند خدیجه مرا تصدیق کرد او اولین زنی بود که به من ایمان آورد./813/پ210/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات