۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۰۶۹۵۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بن بستی در حل مشکلات کشور وجود ندارد | مسؤولان همت کنند

بن بستی در حل مشکلات کشور وجود ندارد | مسؤولان همت کنند
آیت الله نمازی با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی باید به صورت جدی در دستور کار مسؤولان قرار بگیرد، گفت: در مسائل اقتصادی موانع وجود دارد، اما هیچ بن بستی وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز در مصلای بقیه الله الاعظم کاشان، با اشاره به سالروز اعلام موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل در سال ۱۳۲۷، گفت: ۷۱ سال قبل با حمایت و تقویت انگلستان رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت کرد و تعداد زیادی از صهیونیست‌ها را از سراسرجهان به فلسطین آوردند.

وی افزود: ۷۱ سال قبل آیت الله کاشف الغطا از مراجع بزرگ دفاع از فلسطین را واجب شرعی اعلام کرد و گفت، برای مسلمانانی که توانایی دفاع از مردم فلسطین را دارند واجب عینی است و اگر من با این شرایط سنی توان دفاع از مردم فلسطین را داشتم وارد میدان مبارزه با صهیونیست‌ها می‌شدم.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه پنجم اردیبهشت سالروز موجودیت رژیم غاصب اسرائیل و اشغال فلسطین به عنوان روز نکبت نامگذاری شده است، گفت: ملت فلسطین امروز بعداز ۷۱ سال از آغاز اشغال فلسطین،  آواره هستند و هر روز تظاهرات ضد صهیونیستی دارند.

وی در ادامه از جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان خواست تا پیام‌های رهبرمعظم انقلاب به ویژه پیام جدید معظم له را با دقت مطالعه کنند چرا که مدیران، مجریان، مسؤولان، دست اندرکاران و همه کسانی که به برکت خون شهدا دارای پست و مقام و جایگاهی هستند باید به وظایف خود در قبال انقلاب و مردم عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به فراز‌های مهمی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام که از سوی رسانه‌های جهان بازتاب گسترده داشت اشاره کرد و گفت: همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسؤولیت دارند به ویژه کسانی که در رسیدگی به امور مردم مسؤولیت دارند باید در رسیدگی به امور مردم، رعایت بیت المال و اجتناب از اشرافیت اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: گزینه قطعی ملت ایران در مواجه با دشمن مقاومت در همه زمینه‌ها است و مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است، البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد اراده است و در این زمینه اراده ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر از دشمن است و به فضل الهی این بار نیز پیروز خواهیم شد.

آیت الله نمازی گفت: ماه رمضان ماه تقوا است و تقوا سبب بصيرت، رستگاری، جلب رحمت و هدایت و ایجاد قدرت تشخیص حق از باطل خواهد شد و با وجود تقوا هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت و یک جنبه تقوا این است که از غیر خدا نترسید و زندگی و آینده خود را وابسته به آن‌ها ندانیم.

وی افزود: مسؤولان بیش از همه به تقوا نیاز دارند چرا که با بی تقوایی مسؤولان حقوق مردم به طرز جبران ناپذیری پایمال خواهد شد، از این رو تقوا و امانت داری مهمترین شاخصه برای سپردن امور و مسؤولیت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه فرمایشات رهبری خطاب به مسؤولان است، گفت: لزوم مراقبت در رعایت بیت المال و خویشتن داری در برابر طغیان نفس و پرهیز جدی از مال اندوزی و میل به اشرافیت از سوی مسؤولان مهم است.

آیت الله نمازی افزود: مهمترین مسأله کشور در شرایط کنونی مسأله اقتصاد و مشکلات معیشتی و فشار بر مردم به ویژه به طبقات ضعیف و متوسط است و حل مسائل و مشکلات اقتصادی باید به صورت جدی در دستور کار مسؤولان قرار گیرد ضمن اینکه در زمینه مسائل اقتصادی موانع وجود دارد، اما هیچ بن بستی وجود ندارد و مشکلات را باید حل کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: مشکلات اقتصادی سبب شده دشمنان ما در راس آن آمریکا تصور کنند با تحریم می‌توانند به ایران ضربه بزنند در حالیکه جمهوری اسلامی به همت مردم و مسؤولان مستحکم است.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور از زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، اما اقتصاد ما از چند بیماری مزمن رنج می‌برد که اگر در شرایط تحریمی فعلی بتوان بیماری‌ها را برطرف کرد اقتصاد ایران حرکت جهشی خواهد کرد.

آیت الله نمازی گفت: رونق تولید کلید حل بسیاری از مشکلات است که در سایه عزم جهادی و به کارگیری جوانان متخصص موانع رونق تولید قابل رفع است و اعتماد به جوانان راه اصلی است و هرکجا به نسل جوان اعتماد کردیم و حداقل امکانات را در اختیار آن‌ها قرار دادیم پیشرفت کردیم.

وی افزود: آمریکا در برابر ملت ایران و استحکام نظام اسلامی قطعا شکست خواهد خورد، چون ما اراده‌ای قویتر داریم و به خدا توکل می‌کنیم و ان شاءالله آینده خوبی در انتظار ملت ایران است و به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران در پرتو ایستادگی، هوشیاری و اراده ملت و مدیریت‌ها و تدابیر جدید پیروز این میدان خواهد بود./۱۳۰۷/پ202/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات