۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۹۵۹
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

مسببان مشکلات اقتصادی ترس از جنگ را ترویج می کنند

مسببان مشکلات اقتصادی ترس از جنگ را ترویج می کنند
امام جمعه همدان گفت: برخی با ترویج احساس ترس از جنگ به دنبال انحراف توجه مردم به مشکلات اقتصادی هستند تا مسببان مسائل و مشکلات اقتصادی در امان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان نماز جمعه را جایگاه تقوای اخلاقی و سیاسی عنوان کرد و گفت: مسؤولان و قلم به ‌دستان از اقشاری هستند که در رعایت تقوای سیاسی تلاش زیادی باید انجام دهند.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند جنگی نخواهد شد و آنچه در فضای مجازی رخ می‌دهد تنها شیطنت رسانه‌ای است و این که گزینه قطعی ملت ما مقاومت خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به این که ما تنها از خودمان دفاع می کنیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی هرگز به دنبال تجاوز نبوده و نخواهد بود و جنگ‌طلب هم نبوده ایم بلکه تنها از خودمان دفاع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا نه از نظر اقتصادی و نه از نظر منطقه‌ای شرایط جنگ را ندارد اما متاسفانه برخی از جریانات سیاسی در داخل قصد دارند با اطلاعاتی اشتباه مردم را بترسانند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که دشمن به توانایی موشکی و نفوذ منطقه ‌ای ایران آگاه است، تاکید کرد: دشمن به خوبی می داند که ایران عراق، افغانستان و عربستان نیست.

وی ادامه داد: وقتی درست نگاه کنیم و مسبب اصلی مشکلات اقتصادی، التهابات بازار و گرانی را جست و جو کنیم خواهیم دید که برخی با ترویج احساس ترس از جنگ به دنبال انحراف توجه مردم به مشکلات اقتصادی هستند تا مسببان مسائل و مشکلات اقتصادی در امان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه مسببان و عاملان مشکلات اقتصادی مردم را از جنگ می‌ترسانند یادآور شد: به این جهت این کار را انجام می دهند که نگاه‌ها را به سمت دیگری هدایت کنند چرا که باید گفت متأسفانه در کشور مدیرانی که تفکر غربی و لیبرالی دارند و سرباز غرب هستند حضور دارند.

وی به ادعای مذاکره با آمریکا و غرب اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم با غرب مذاکره کنیم باید در چهار بعد هسته‎ای، موشکی، حقوق بشر و نفوذ منطقه‌ای صحبت کنیم که هریک دارای تحلیل های خاص خود است.

امام جمعه همدان یادآور شد: در برجام علیرغم این که آژانس پایبندی ایران را بارها تایید کرد اما شاهد خروج آمریکا از برجام بودیم ولی واقعیت این بود که وقتی دشمن از توان انرژی هسته‌ای ایران راحت شد از آن خارج شد./979/پ202/ق

هادی شاملو
ارسال نظرات