۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۶۹۶۱

نماینده آیت الله سیستانی خواستار توجه به جوانان شد

نماینده آیت الله سیستانی خواستار توجه به جوانان شد
نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت توجه به جوانان و مراقبت از آنان تاکید کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، خواستار توجه مسؤولان به جوانان و برنامه ریزی برای آینده آنان شد و گفت: برخی از جوانان با مشکلات مختلف در زمینه های گوناگون دست و پنجه نرم می کنند

وی افزود: اگر ما یک جوان را از دست بدهیم به معنای آن است که یک عنصر مفید که امکان داشت امور بسیاری را اصلاح کند، از دست داده ایم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار استفاده از ظرفیت و توانایی دوران جوانی و غنیمت دانست اوقات شد و اظهار داشت: وطن ها با تلاش، اخلاص، توجه و پشتکار ساخته می شوند. انسان باید ابتدا هدفی برای زندگی داشته باشد در مرحله دوم برای آن هدف تلاش و کوشش کند، زیرا اهداف با آمال و آرزوها محقق نمی شود. اتلاف اوقات با امور بی فایده و امور لهو و لعب موجب پشیمانی انسان می شود.

وی ادامه داد: امکان ندارد که انسان هر مساله ای را تجربه کند زیرا برخی از امور امکان تجربه ندارد بنابراین باید به سخنان نصیحت کنندگان و معلمان گوش فرا داد و از غرور و ادعای این که همه مسائل را می دانیم، عقب نشینی کنیم.

حجت الاسلام صافی با بیان اینکه جوانان باید باید به علم مسلح شوند، تصریح کرد: خانواده ها باید جوانان را ارشاد، امور صحیح را به آنان آموزش و خطرات پیش روی زندگیشان را نشان دهند. آینده جوانان با وجود این که کشور با مشکلات و بحران های مختلف دست و پنجه نر می کند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

گفتنی است که جوانان عراقی طی سال های اخیر با مشکلات بسیار مواجه بودند و دشمنان برای فریب آنان سرمایه گذاری عمده ای کرده اند.

ارسال نظرات