۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۰۶۹۶۷
امام جمعه بیروت:

کشورهای عربی و اسلامی باید مانع از اجرای طرح «معامله قرن» شوند

کشورهای عربی و اسلامی باید مانع از اجرای طرح «معامله قرن» شوند
امام جمعه بیروت گفت: کشورهای عربی و اسلامی باید در کنار ملت مظلوم فلسطین بایستند و از اجرای طرح معامله قرن جلوگیری کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه منطقه «حاره حریک» بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: این روزها شاهد افزایش فشار رسانه ای و سیاسی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ استمرار چنین فشارهای به سود منطقه نیست و موجب تزلزل در امنیت جهان می شود.

وی با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی در سایه حمایت آمریکا به مرزهای آبی لبنان، خاطرنشان کرد: ملت لبنان حتی یک وجب از مرزهای خود عقب نشینی نمی کنند و در این راستا خون و جانفشانی های بسیار کرده اند. لبنان یک کشور ضعیفی نیست بلکه به پشتوانه وحدت ملی، ارتش و جبهه مقاومت از قدرت بسیار برخوردار است.

امام جمعه بیروت سالروز «نکبت» در فلسطین را گرامی داشت و گفت: در چنین روزی صدها هزار تن از مسلمانان فلسطین آواره شدند و رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام موجودیت کرد.

وی ادامه داد: همه فتنه و جنگ های که این روزها در منطقه شاهدش هستیم، با هدف آن صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی برای خود مشروعیت قانونی و بین المللی پیدا کند و طرح موسوم به «معامله قرن» درپی پایان به رؤیای بازگشت ملت فلسطین به اراضی خود است.

حجت الاسلام سید علی فضل الله تاکید کرد که با وجود فشار دشمنان از حمایت و پشتیبانی ملت فلسطین دست بر نمی داریم و از مردم این کشور می خواهیم وحدت خود را در برابر دشمن حفظ کنند و کشورهای عربی و اسلامی نیز باید در کنار ملت مظلوم فلسطین بایستند و از ایجاد نکبت های دیگر جلوگیری کنند.

گفتنی است که ۲۵۰ صهیونیست با برگزاری جلسه ای در موزه وقت تل‌آویو در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۴۸ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷) موجبات آوارگی بیش از 800 هزار فلسطینی از سرزمین آبا و اجدادیشان را فراهم کردند. در این جلسه نکبت بار، مقرر شد که همزمان با پایان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین، منشور استقلال اسرائیل از سوی اعضای مجمع موقت ملی این رژیم امضا شود.

چنین روزی برای صهیونیست ها جز اعیاد رسمی محسوب می شود و برای ملت مظلوم فلسطین روز نکبت به معنی روز مصیبت نام گذاری شده است. از آغاز این روز تا اکنون هر ساله ملت فلسطین با برگزاری تجمع و تظاهراتی این روز را زنده نگه می دارند که هیچ گاه تقویم استکبار جهانی، چنین روزی را که لکه ننگینی بر پیشانی مجامع و سازمان های بین المللی و حتی برخی از کشورهای عربی و اسلامی است، را فراموش نکنند.

ارسال نظرات