۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۰۶۹۷۶

جلد پنجم «موسوعه فقه مقارن» در نمایشگاه قرآن

جلد پنجم «موسوعه فقه مقارن» در نمایشگاه قرآن
جلد پنجم «موسوعه فقه مقارن» برای نخستین‌بار به همت معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، جلد پنجم «موسوعه فقه مقارن» برای نخستین‌بار به همت معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شد.

فریدون براتی؛ رئیس اداره انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به عرضه چند عنوان کتاب تازه منتشر شده این مرکز در نمایشگاه قرآن، بیان کرد: کتاب «ذبح» ازجمله تازه‌های نشر انتشارات مجمع است که نخستین‌بار در این دوره از نمایشگاه قرآن عرضه می‌شود. جلد پنجم «موسوعه فقه مقارن» نیز به تازگی منتشر شده و در این نمایشگاه عرضه می‌شود. فقه مقارن که فقه تطبیقی نیز گفته می‌شود، گونه‌ای از عرضه فقه است که در آن، آراء و دیدگاه‌های مختلف فق‌ها در بیان حکم مسئله‌ای شرعی، همراه دلیل هر دیدگاهی و گزینش و ترجیح نظریه درست با برهان و دلیل، گردآوری می‌شود.

وی همچنین گفت: در مدت نزدیک به ۲۰ سال فعالیت انتشارات مجمع، حدود ۴۰۰ عنوان کتاب در موضوعاتی همچون مسائل فقهی، چالش‌های جهان اسلام، مسائل فقهی مذاهب مختلف اسلامی، علوم قرآنی و تفسیر قرآن، چاپ و راهی بازار نشر شده که تعدادی از این کتاب‌ها در نمایشگاه قرآن عرضه شده‌اند.

براتی افزود: «نزهه الابصار و محاسن الآثار»، «بیداری اسلامی، چشم‌انداز آینده و هدایت آن»، «اخوت و برادری در اسلام»، «سیره‌پژوهی در غرب: گزیده متون و منابع»، «درباره وحدت و تقریب مذاهب اسلامی»، «اهداف، ساختار و فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی»، «امام مهدی (ع) در آینه روایات شیعه و اهل سنت»، «وحدت اسلامی بر پایه مرجعیت علمی اهل بیت (علیهم السلام)»، «سرگذشت تقریب: یک فرهنگ، یک امت»، «امت اسلامی از تنوع مذهبی تا فرقه‌گرایی» و «ذبح عظیم: از ذبح اسماعیل تا ذبح حسین (ع)»، برخی از عناوین کتاب‌هایی است که در این غرفه عرضه شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات