۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۶۰۶۹۸۰
حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی:

امروز با قتل عام فرهنگی دشمن مواجه هستیم | اجازه نفوذ فرهنگی را ندهیم

امروز با قتل عام فرهنگی دشمن مواجه هستیم | اجازه نفوذ فرهنگی را ندهیم
استاد حوزه علمیه گفت: مسبب اصلی هنجار شکنی دانشگاه تهران مسؤولان هستند که نتوانستند با برپایی کرسی های آزاد اندیشی به سوالات و شبهات جوانان پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، در نشست معرفتی مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دین اسلام راه را برای حضور و فعالیت زنان در عرصه های مختلف اجتماعی نبسته بلکه طریق صحیح حضور آنان را به گونه ای بیان کرده که مفسده ای وجود نداشته باشد.

وی افزود: با کمی دقت به تاریخ اسلام مشاهده می شود گاهی یک زن در کنار امام معصوم نقش آفرین بوده اما این حضور هنگام ضرورت بوده نه غیر آن برای مثال حضرت زهرا(س) در کنار امیر مومنان به عنوان شخصیتی تاثیر گذار در حیات سیاسی و حکومت علوی نقش آفرینی می کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: حضرت زهرا(س) کسی بود که در برابر نامحرم نابینا حجاب می گرفتند اما هنگامی که دیدند کسی نیست از ولی خدا دفاع کنند با رعایت موازین شرعی به دفاع از ولایت برخاستند؛ حضرت زینب(س) نیز تحت اشراف امام سجاد(ع) در زنده نگاه داشتن قیام عاشورا بسیار نقش آفرین بودند؛ همچنین حضرت معصومه(س) در دوران حیات پدر و برادر بزرگوارشان پرده از چهره نفاق برداشتند و توطئه دشمنان را رسوا ساختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: زمانی که سخن از پیامبراکرم(ص) به میان می آید می بینیم دو بانوی عظیم الشأن حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) در یاری رساندن به ایشان بسیار نقش آفرین بودند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) بهترین اسوه برای زنان امروز است، گفت: حضرت در میان قریش از نظر مال، جمال و کمال بهترین فرد بودند، ایشان زنی با اصالت و ریشه دار بودند که غیر از پیامبر اکرم(ص) همسری برای خویش انتخاب نکردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) ام المومنین و ام الائمه(ع) هستند، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) جز حضرت زهرا(س) فرزندی نداشتند؛ این بانوی عظیم الشأن حقیقتا به رسول خدا معرفت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی درخصوص ملاک های حضرت خدیجه(س) در انتخاب پیامبراکرم(ص) به عنوان همسر، گفت: حضرت خدیجه(س) رسول خدا را به خاطر شرافت، امانتداری، خوش‌اخلاقی، صداقت و اصالت خانوادگی به همسری برگزیدند؛ امروز جوانان در انتخاب همسر مراقب باشند و عجولانه تصمیم نگیرند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن امروز روی خانواده ها تمرکز کرده است تا جوانان را از مسیر منحرف کند، امروز کار از شبیخون فرهنگی گذشته و به قتل عام فرهنگی رسیده اند، آن جوانی که در ماه مبارک رمضان در ملاعام نسبت به روزه و حجاب هنجار شکنی می کند نتیجه نفوذ دشمن است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسبب اصلی این هنجار شکنی خود مسؤولان هستند که نتوانستند با برپایی کرسی های آزاد اندیشی به سوالات و شبهات جوانان پاسخ دهند./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات