۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۰۶۹۸۸
حجت الاسلام صادقی واعظ:

تمام تلاش دشمن گرفتن گوهر ایمان از جامعه اسلامی است

تمام تلاش دشمن گرفتن گوهر ایمان از جامعه اسلامی است
استاد حوزه با بیان اینکه تمام تلاش دشمن گرفتن گوهر ایمان از جامعه است، گفت: دشمن می خواهد جامعه را از اسلام و انقلاب مأیوس کند اما این آرزو را به گور می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری(س) گفت: در مقام حضرت همین بس که پیامبر خدا(ص) می فرماید خدا و جبرئیل در زمان برگشت از معراج بر خدیجه(س) سلام و درود فرستادند.

وی افزود: در روایات داریم در هربار نزول وحی تا زمانی که حضرت خدیجه(س) در دنیا بود خداوند بر او سلام و درود می فرستاد و رسول اکرم(ص) حضرت خدیجه(س) را یکی از 4 زن برتر عالم معرفی کردند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: منسوب بودن حضرت خدیجه(س) به رسول گرامی اسلام(ص) ارزشمند است اما حضرت دارای جایگاهی ویژه بودند و در مسیر سعادت قرار داشتند، همسر پیامبر اسلام بودن ارزشمند است اما اگر تنها این مسأله انسان را به کمال و سعادت می رساند باید سایران هم چنین جایگاهی می داشتند، از این رو مشخص می شود حضرت خدیجه(س) در کنار همسر پیامبر بودن، در مسیر بندگی و طاعت الهی قرار داشت.

وی ایمان راسخ را یکی از ویژگی های برجسته حضرت خدیجه(س) دانست و ادامه داد: حضرت بر اساس روایت تاریخ و روایات نخستین زن مسلمان هستند، پیامبر زمانی هیچ حامی در بین مردم و خویشاوندان نداشت اما حضرت خدیجه(س) تاپایان با ایمان راسخ در کنار پیامبر اسلام(ص) بود.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این که حضرت خدیجه(س) آشکارا از اعتقاد و ایمان خود دفاع می کرد، ابراز داشت: ایشان هیچگاه درباره ایمان خود دچار شک و تردید نشد و ثابت قدم ایستاد، ایمان هزینه بر است و حضرت پای تمامی هزینه ها ایستادگی کرد؛ دومین ویژگی حضرت خدیجه(س) تقدیم ثروت بیکران اما بی منت در راه خدا و پیامبر است.

وی عنوان کرد: انسان نمی تواند در راحتی و آسایش دم از خدا و پیامبر بزند و در زمان مشکلات دست از اعتقادات بردارد، اگر کسی در فراز و نشیب ها پای اعتقادات و باورها بایستد سعادتمند می شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برخی می گویند به دلیل مسائل و مشکلات امروز مانند مسائل معیشتی مردم دست از دین بر می دارند، اتفاقا در حال حاضر که دوران ابتلا و امتحان است ایمان انسان ها محک می خورد، این مردم همان کسانی که در دوران دفاع مقدس با کمبود امکانات مواجه شدند اما دست از دین خود بر نداشتند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش دشمن گرفتن گوهر ایمان از جامعه اسلامی است، تمام خواسته دشمن مأیوس کردن جامعه از اسلام و انقلاب است اما به فرموده رهبر معظم انقلاب این آرزو را به گور خواهند برد، مردم با تمام وجود پای آرمان های خود ایستاده اند.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این که متأسفانه گاهی دین در جامعه دینی مظلوم است، گفت: اگر انسان خلافی مشاهده کرد نباید سکوت کند، مسلمان کسی است که نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نباشد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات