۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۶۰۶۹۹۰
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

تعلق به دنیا انسان را از سعادت باز می دارد

تعلق به دنیا انسان را از سعادت باز می دارد
حجت الاسلام شاه فضل داشتن تعلق به دنیا را برای انسان خطرناک دانست و گفت: خداوند هرکس را دوست داشته باشد کاری می‌کند که تعلق به دنیا از او گرفته شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، در تفسیر آیات ۷ و ۸ سوره مبارکه یونس، گفت: خداوند در این دو آیه ویژگی اهل جهنم را بیان کرده است از این رو کسانی که این چند ویژگی را داشته باشند جایگاهشان آتش خواهد بود.

وی افزود: خداوند در باره نخستین ویژگی این افراد می‌فرماید برخی روز قیامت را قبول ندارند و معتقد هستند بعد از مرگ حیات دیگری وجود ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند درباره دومین ویژگی‌های آن‌ها می‌فرماید کسانی هستند که به زندگی دنیا رضایت داده و همه چیز را دنیا می‌دانند به دنبال آباد کردن دنیای خود هستند و اگر پولی کسب کنند حاضر نیستند درصدی از آن را برای آخرت خود ذخیره کنند.

وی افزود: برخی به ظاهر خود را مسلمان و مومن می‌دانند، اما در عمل دنیا را بیشتر از آخرت دوست دارند و به جای اینکه قیامت خود را آباد کنند دنیای خود را آباد می‌کنند و به زندگی در دنیا راضی هستند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند در سوره بقره در رابطه با یهود می‌فرماید یهود دوست دارد هزار سال زنده باشد با وجود اینکه خدا و پیامبر خود حضرت موسی را قبول داشتند اما حریص‌ترین مردم به دنیا بودند و حتی از مشرکین هم حریص‌تر بودند.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: ممکن است انسان شیعه هم نسبت به دنیا از کفار و مشرکین حریص‌تر باشد و اگر کار خیری انجام می‌دهد برای آباد کردن دنیای خود است.

وی ادامه داد: این افراد هرچه که برایشان منفعت داشته باشد انجام می‌دهند حتی اگر قرار باشد مسجد بسازند در حالیکه دین و دیانت را قبول ندارند، اما چون ساختن مسجد برایشان منفعت دارد مسجد می‌سازند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: آیاتی که بحث حرص نسبت به دنیا را مطرح می‌کند هیچ ربطی به داشتن و نداشتن ایمان ندارد، چرا که ممکن است فردی ایمان داشته باشد حریص هم باشد و همین حرص برایش مشکل ساز شود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید، برخی از یهودیان از مشرکین هم حریص ترهستند،  هرکدام از آن‌ها می‌خواهند هزار سال عمر کنند چون دنیا را دوست دارند، اما خداوند می‌فرماید کسی که زیاد عمر کنند از عذاب نجات نخواهد یافت.

وی افزود: تعلق به دنیا خطرناک است، اما خداوند آن‌هایی را که دوست دارد کاری می‌کند که تعلق به دنیا از آن‌ها گرفته شود، از این رو آسیب‌ها و بلا‌های دنیا لطف خدا به بندگان خودش است تا محبت به دنیا وتعلق به دنیا از آن‌ها گرفته شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: دلبستگی به دنیا سبب می‌شود تا برای حفظ آن مرتکب گناه و ظلم به دیگران شویم، از این رو کسانی که اهل دنیا و دل بسته به دنیا باشند به جهنم خواهند رفت و چون دنیا را دوست دارد برای حفظ آن مرتکب دروغ  و تهمت و تجاوز به مال دیگران می‌شوند./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات