۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۶۰۶۹۹۱
مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان:

فضای مجازی نباید رها باشد

فضای مجازی نباید رها باشد
حجت الاسلام عمادپور با تأکید بر اینکه فضای مجازی نباید یله و رها باشد، گفت: والدین وظیفه مستقیم نظارت بر فضای مجازی را بر عهده دارند و نظارت لازمه رشد وتربیت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور جمعه شب در محفل انس با قرآن که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد یکی از موانع سبک زندگی اسلامی را استفاده نادرست از فضای مجازی دانست و گفت: داشتن سواد رسانه و تربیت رسانه بیشترین بهره برداری صحیح را از فضای مجازی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: رها کردن فضا مجازی مانند کسی است که بدون آموزش رانندگی قصد رانندگی داشته باشد که هم خود و هم دیگران را با خطر روبروخواهد کرد.

به گفته وی، کسی که بدون آموزش وارد فضای مجازی و استفاده افراطی از رسانه شود هم برای خودش مشکل ساز خواهد شد و هم دیگران را با مشکل روبرو خواهد کرد.

حجت الاسلام عمادپور آموزش و داشتن سواد رسانه‌ای را یکی از راهکار‌های پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و رسانه اعلام کرد و افزود: استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و مقابله با تهدید‌های این فضا تنها در سایه آموزش و داشتن سواد رسانه‌ای امکان پذیر است.

وی یادآور شد: شبکه‌های ماهواره‌ای فاسد و ضد دین از سوی رابرت مرداک صهیونیست حمایت می‌شود و حامی مالی آن‌ها است و شبانه روز با برنامه‌های ضد دینی خود در حال بمباران تفکر و افکار نوجوانان و جوانان ایرانی است.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای با هزینه‌های میلیاردی و پخش فیلم و سریال‌های رایگان برای استفاده نوجوانان و جوانان به دنبال رسیدن به اهداف خودشان هستند درحالیکه تماشای همین شبکه‌ها برای مردم کشور‌های خودشان مستلزم پرداخت هزینه است.

حجت الاسلام عمادپور گفت: دشمن امروز پایگاه‌های جنگ فرهنگی خود را از مکان‌های مخفی به خانه‌های ما منتقل کرده است و دیگر نیازی به حضور فیزیکی دشمن برای مقابله با ما نیست تا متحمل هزینه‌های زیاد شود.

به گفته وی، دشمن در جنگ فرهنگی خود برای فریب نوجوانان و جوانان ابتدا با استفاده از چتر دین و دیانت وارد می‌شود، اما در ادامه پرچم مبارزه با دین را علم می کند.

حجت الاسلام عماد پور گفت: یکی از ترفندهای دشمن در فضای مجازی و رسانه برای جذب نوجوانان و جوانان به این فضا ابتدا استفاده از اخبار حقیقی و موثق است، اما در ادامه بعد از اینکه تأثیرخود را گذاشت اخبار هدف دار  را به مخاطب خود عرضه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی نباید یله و رها باشد، افزود: همانگونه که برای تهیه غذای جسم مراقب هستیم تا غذای شبهه ناک وارد غذای پاک و طیب ما نشود و بهداشتی‌ترین غذا را تهیه کنیم، برای تهیه غذای روح خود نیز باید مراقب باشیم غذای شبهه ناک و غیر بهداشتی که جسم و تن را به انواع بیماری‌ها و ویروس‌ها مبتلا می‌کند را تهیه نکنیم.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان از نظارت بر فضای مجازی و رسانه بعنوان یک از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی نام برد و اظهار داشت: والدین وظیفه مستقیم نظارت برخانواده و فضای مجازی و رسانه را بر عهده دارند و نظارت لازمه رشد و تربیت است.

وی افزود: دشمن اصلی نوجوانان و جوانان در گذشته رفیق ناباب بود، اما امروز دشمن اصلی نوجوانان و جوانان فضای مجازی و رسانه آن هم در درون خانه‌ها و در کنار نوجوانان و جوانان است، بنابر این باید مراقب دشمنی بود که امروز  در خانه های ما و به صورت هدفمند وارد مبارزه با ما شده است.

حجت الاسلام عمادپور گفت: برای مقابله با آفت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی به جای رویکرد منفعل باید رویکرد فعال و مهندسی معکوس داشت و نوجوانان و جوانان باید تهدید فضای مجازی را تبدیل به فرصت کنند و از فضای مجازی برای ترویج معارف دینی و فرهنگ اسلام ناب و انقلاب استفاده کنند./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات