۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۶۰۶۹۹۳
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

انسان با مهار نفس به مقام بندگی نائل می‌شود

انسان با مهار نفس به مقام بندگی نائل می‌شود
استاد حوزه علمیه گفت: قبح زدایی به سبک ازدواج سفید حربه دشمن در راستای انحراف جامعه و تقلیل قدرت خودمهارگری جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی استاد حوزه علمیه، در مراسمی که به مناسبت ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: طبق صریح روایات اگر کسی دو روز از عمرش شبیه هم باشد او بازنده است اما اگر دیروزش بهتر از امروز او باشد چنین انسانی ملعون است.

وی با بیان اینکه مرگ انسان خیلی زودتر از تصورش فرا می‌رسد، اظهار داشت: زمانی که انسان مرگش فرا می رسد دیگر هیچ فرصتی برای جبران اشتباهات خود ندارد؛ بنابراین انسان باید از عمر کوتاه خود بهترین استفاده را ببرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان استعداد انسان کامل شدن را دارد، ابراز کرد: خداوند پیامبر اکرم(ص) را بهترین الگو معرفی می کند تا انسان ها خودشان را شبیه ایشان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) میزان هستند، اظهار داشت: عمل انسان در قیامت با میزان اهل بیت(ع) مورد ارزیابی قرار می گیرد بنابراین انسان باید تلاش کند به ائمه اطهار(ع) شبیه شود.

وی با اشاره به اینکه انسان مومن هرگز دروغ نمی‌گوید، گفت: انسان اگر خود را شبیه اهل بیت(ع) کرده باشد از معصیت اجتناب می کند؛ انسان مومن دروغ نمی گوید که بعد از مدتی دروغ او آشکار شود و مردم بفهمند مدرک بخی مسؤولان  تقلبی است.

استاد حوزه علمیه نوجوانی را بهترین دوران برای کسب قدرت خود مهارگری دانست و اظهار داشت: والدین نباید فرزندانشان را در سن 15 تا 17 سالگی در برابر گرگ ها رها کنند بلکه با مهار آنان باید مراقب باشند فرزندانشان در مسیر حق باقی بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه اسلام کامل‌ترین دین است، ابراز کرد: انسان با ازدواج می تواند خود را از معصیت حفظ کند اما در انتخاب همسر باید مراقب باشد بهترین ها را انتخاب کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان با مهار نفس به مقام بندگی نائل می‌شود، گفت: بندگی خداوند مهمترین وظیفه انسان است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان مومن اهل امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: امروز دشمنان با نامگذاری های جدید عمل نامشروع را ازدواج سفید و عمل غیر الهی قوم لوط را همجنس گرایی می نامند تا قبح و زشتی این اعمال را در نظر مردم بشکنند./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات