۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۰۶۹۹۹
شامگاه گذشته:

مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله انصاری برگزار شد

مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله انصاری برگزار شد
دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مرتضی انصاری سبط شیخ اعظم انصاری در حسینیه شماسی‌های اهواز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شامگاه گذشته دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مرتضی انصاری سبط شیخ اعظم انصاری در حسینیه شماسی‌های اهواز برگزار شد.
                                      پ/مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله انصاری برگزار شد
در این مراسم باشکوه اقشار مختلف مردم شهیدپرور استان خوزستان اعم از علما، طلاب، مسؤولان نظامی و غیرنظامی و عشایر  از جمله حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در استان و آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه شرکت داشتند
                                    پ/مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله انصاری برگزار شد
در این مراسم حجت الاسلام بالدی از خطبای توانای استان مطالبی پیرامون ارزش علم و نقش روحانیت و فق‌ها در نشر معارف اسلامی بیان کرد.

حجت الاسلام بالدی همچنین به ذکر احوالاتی از آیت الله مرتضی انصاری و مقامات علمی و نسب وی به صحابی معروف جابربن عبدالله انصاری پرداخت.
                                 پ/مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله انصاری برگزار شد
در ادامه نیز کتاب (زندگینامه مؤسس حوزه علیمه اهواز) که درباره زندگی شیخ مرتضی انصاری است به همراهی پوستری از شیخ انصاری بزرگ در میان حاضران توزیع گردید.

لازم به ذکر است، آیت الله مرحوم شیخ مرتضی انصاری بزرگ خاندان شیخ اعظم انصاری در سال ۱۳۰۴ به دنیا آمد؛ این عالم ربانی علوم حوزوی را شامل صرف و نحو، معانی بیان و فقه و اصول و علم کلام را نزد والد معظم شان حضرت آیت الله حاج شیخ میرزا محمد جعفر انصاری موسس حوزه علمیه اهواز فرا گرفت.
                            پ/مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله انصاری برگزار شد  
وی مدت کوتاهی در نجف اشرف از محضر آیان عظام همچون حاج سید محمود شاهرودی، سید محسن حکیم، خوئی استفاده کرد و مشایخ روایت و اجتهاد وی آیات عظام میرزا محمد تقی تهرانی، حاج محمد حسین کاشف الغطاء، سید جمال الدین گلپایگانی، حاج شیخ محمد مهدی انصاری، سید محمود شاهرودی و شیخ آقا بزرگ تهرانی می‌باشند.

تالیفات وی، رساله در مطلق و مقید و مجمل و مبین و رساله در مفهوم و منطوق و اوامر و نواهی ناتمام، مبانی در برخی مباحث اسفار، حواشی بر بعضی کتب درسی، زندگی نامه شیخ اعظم انصاری، شرح المرتضی علی العروه الوثقی که چاپ نشده به نحو ترکیب مزجی ناتمام که در شرف چاپ بوده و حاشیه‌ای بر توضیح المسائل و شجره مشایخ دزفول که ضمیمه فواید الضمیمه است.

این عالم ربانی در سن ۸۴ سالگی در روز بیست وششم مرداد ماه سال ۱۳۸۸، به علت بیماری قلبی و کلیوی دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در حرم علی بن مهزیار اهوازی به خاک سپرده شد. /۹۴۵۶//210/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات