۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۰۷۰۰۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

نشاط دانش آموزان با کسب ادب تأمین می شود نه با رقاصی کردن!

نشاط دانش آموزان با کسب ادب تأمین می شود نه با رقاصی کردن!
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه والدین باید فرزندان خود را وارد مسابقه جدی زندگی و دینداری کنند، گفت: نشاط دانش آموزان با کسب ادب تأمین می شود نه با رقاصی کردن!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: انسان در مواجهه با گناه باید قدرت خودداری داشته باشد و در صورت ارتکاب بتواند سریع توبه کرده و آن معصیت را جبران کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به گناه حساس باشد، ادامه داد: کسانی که نسبت به گناه حساس هستند دینداری برای آنان لذت بخش می شود؛ اهل بیت(ع) نسبت به گناه بسیار حساس بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان برنامه ریزی را از لوازم مهم دینداری برشمرد و اظهار داشت: انسان گناهکار و هرزه نمی تواند برای زندگی خود برنامه داشته باشد؛ برنامه ریزی لازمه کسب ادب است، در مدارس برای آن که دانش آموزان با ادب تربیت شوند باید آنان را برنامه ریز بار آورد.

استاد حوزه علمیه برنامه داشتن را لازمه خودسازی و مراقبت از نفس دانست و گفت: نشاط دانش آموزان از طریق ادب تامین می شود نه با رقاصی کردن! این رقاصی ها آینده و منافع دانش آموزان را نابود می کند.

وی با بیان اینکه انسان دیندار اهل مسابقه است و به کسب منافع حداقلی راضی نمی شود، اظهار داشت: انسان اگر به منافع خود آگاه باشد هرگز کاری نمی کند که منافعش به خطر بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به آیات الهی، ادامه داد: خداوند می فرماید: به مغفرت پرودگارتان سبقت بگیرید و از یکدیگر برای رسیدن به بهشت جلو بزنید، بهشت برای کسانی که به پروردگار و رسول الهی ایمان آوردند آماده شده است؛ امام حسین(ع) فرمودند: شیعیان ما، بهشت به شما می رسد بروید برای رسیدن به بالاترین درجه بهشت با یکدیگر مسابقه دهید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام سجاد(ع) می فرمایند: بهترین قصرها، بناها و باغ‌های بهشتی به کسانی داده می شود که در دینداری از دیگران سبقت گرفته باشند؛ اگر کسی نخواهد از دیگری سبقت بگیرد دارای روحیه بی دینی است.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: انسان متقی برای انجام هر کار خیری با دیگران مسابقه می دهد و خداوند می فرماید: من اعمال خیر را تنها از متقین می‌پذیرم؛ بنابراین تقوا مسابقه و سرعت گرفتن برای انجام عمل خیر است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه والدین باید از همان ابتدا فرزندان خود را وارد مسابقات جدی زندگی و دینداری کنند، گفت: والدین نباید حس مسابقه را در وجود کودکان نابود کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی آرامش دهنگان روانی حس مسابقه را در وجود انسان ها نابود می کنند و می گویند مسابقه انسان را دچار اضطراب و افسردگی می کند، پس اهل مسابقه نباشید؛ در حالی که خداوند با رب العالمین خواندن خود مدام به انسان های در حال مسابقه روحیه می دهد تا از زمین خوردن ناامید نشوند و مجدد به راه خود در مسیر حق ادامه دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر در عالم دنیا اهل السابقون سابقون نباشد در عالم آخرت حسرت می خورد./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات