۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۰۷۰۲۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
برگزاری همایش «ام الشهیده، مادر امت»، گردهمایی هیئت‌های مذهبی اسفراین و تشییع پیکر پدر شهید «مقصودی» عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، همایش «ام الشهیده، مادر امت» در شبستان امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه قم در این مراسم ضمن اشاره به شخصیت والای حضرت خدیجه(س) به تبیین ویژگی های شخصیتی، فضایل و امتیازات این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

حجت الاسلام علی رحمانی سبزواری ارزش گرایی حضرت خدیجه(س) در انتخاب همسر را از ویژگی های برجسته این بانو یاد و به دختران جوان توصیه کرد در انتخاب همسر ارزش گرا باشند.

وی با بیان این که حضرت خدیجه(س) هر چه داشت در راه اسلام و دین خدا هزینه کرد و بهترین حامی پیامبر(ص) بود، تصریح کرد: قرآن و اخلاق پیامبر اکرم‌(ص) در کنار شمشیر حضرت علی(ع) و ثروت فراوان حضرت خدیجه(س) توانست به اسلام جان دهد و آن را حفظ کند.

گردهمایی هیئت‌های مذهبی اسفراین

دومین گردهمایی هیئت های مذهبی اسفراین با رویکرد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مسجد اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به این که هیئت‌های مذهبی نهادهای خودجوش برخاسته از متن مردم در راستای ترویج شعائر دینی هستند، بر بهره گیری از ظرفیت جوانان در هیئت های مذهبی تاکید کرد.

وی در ادامه به تبیین ابعاد گوناگون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم پرداخت.

تشییع پیکر پدر شهید مقصودی

پیکر مرحوم مقصود مقصودی پدر شهید نورالله مقصودی در درق تشییع و به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام امانی امام جماعت مسجد جامع درق در این مراسم گفت: عزتمندی، اقتدار، عظمت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهداست و خانواده شهدا مایه افتخار و سربلندی کشور هستند.

تدارک 560 برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

به مناسبت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر 560 برنامه در استان تدارک دیده شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: حماسه فتح خرمشهر به الگویی برای جبهه مقاومت تبدیل شده است.

سرهنگ چمن گفت: مقاومت و ایستادگی گزینه اصلی ما برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است و فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس ما محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از فتح خرمشهر تمام تئوریسین ها می گفتند که آزادی خرمشهر امکان پذیر نیست اما با ایستادگی ملت ایران، این غیرممکن، ممکن شد و این نشان از اهمیت ایستادگی و مقاومت دارد./9314//303/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات