۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۰۷۰۲۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
ثبت سومین وقف امسال در سربیشه، برپایی 800 کلاس آموزش قرآن در خراسان جنوبی و پیگیری راه اندازی مجمع قاریان قرآن نهبندان عناوین برخی از اخبار کوتاه استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه سربیشه با بیان اینکه سومین وقف امسال در سربیشه ثبت شد، گفت: حاج محمد حسینی همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان 56 فنجان آب و زمین های مزرعه و قنات دستگرد سربیشه را با متعلقات و ملحقات آن برای اطعام عزاداران امام حسین (ع) و افطار مومنان طی ماه های رمضان و محرم در این شهر وقف کرد.

امینی نسب ادامه داد: این واقف خیراندیش همچنین یک قطعه زمین به مساحت تقریبی 250 متر مربع برای احداث مسجد و سه باب مغازه تجاری به مساحت های تقریبی 25، 20 و 15 متر مربع  واقع در حاشیه جاده سربیشه - نهبندان را به منظور تامین هزینه های مسجد امام حسن مجتبی (ع) وقف و ثواب آن را برای شادی روح پدر مرحومش هدیه کرد. به گفته وی، ارزش تقریبی املاک وقف شده 600 میلیون تومان است.

800 کلاس آموزش قرآن برگزار شد

 رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه 800 کلاس آموزش قرآن طی سال گذشته در استان برگزار شد، گفت: این کلاس ها در زمینه های مختلف روخوانی، مفاهیم، دوره های تخصصی، تربیت کادر متخصص و ... توسط تشکل های قرآنی استان برگزار شد.

سلمانی با اشاره به این که 14 هزار قرآن آموز در این کلاس ها شرکت کردند و حدود دو هزار نفر گواهی‌نامه گرفتند،افزود: تشکل های قرآنی استان شامل موسسه های فرهنگی قرآن و عترت، خانه های قرآن شهری و روستایی و تشکل های مردمی است.

بنا بر آمار وی، خراسان جنوبی 79 موسسه فرهنگی قرآن و عترت، 46 خانه قرآن شهری و 773 خانه قرآن روستایی دارد.

پیگیری راه اندازی مجمع قاریان قرآن نهبندان 

راه اندازی مجمع قاریان قرآن در شهر و روستاهای نهبندان پیگیری می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان از راه اندازی مجمع قاریان قرآن خبر داد و گفت: مجمع در مرکز شهرستان حدود 180 عضو دارد و برای ایجاد مجمع قاریان قرآن در شوسف، دهک و روستاهای بالای سه هزار نفر جمعیت پیگیری لازم انجام می شود.

هاشمی افزود: مجمع قاریان قرآن نهبندان در ماه رمضان برنامه ترتیل خوانی، تفسیر و افطاری ساده با کمک خیران را اجرا می کند و دوشنبه هر هفته نیز دوره آموزشی دارد همچنین آموزش، روخوانی، تجوید و حفظ از دیگر برنامه های مجمع است.

برنامه های سالروز فتح خرمشهر در بشرویه

برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در بشرویه اعلام شد.

در نشست اعضای کمیته بزرگداشت سوم خرداد، برگزاری رقابت های ورزشی و کتاب خوانی با موضوع فتح خرمشهر، نقاشی نونهالان و نوجوانان، شعر خوانی، دیدار با خانواده شهدا و برپایی نمایشگاه و نمایش فیلم های حماسی دفاع مقدس برای گرامی داشت این روز مصوب شد./9314//303/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات