۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۰۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

اعتقاد به فرشتگان همانند اعتقاد به خدا و رسول واجب است

اعتقاد به فرشتگان همانند اعتقاد به خدا و رسول واجب است
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که فرشتگان واسطه فیض الهی در عالم کائنات هستند، اظهار داشت: اعتقاد به فرشتگان مانند اعتقاد به خداوند و رسولش واجب و ضروری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره)حرم مطهر برگزار شد، در ادامه تبیین نکات تفسیری سوره انبیاء اظهار داشت: دعوت مکرر بندگان به خداپرستی و اقامه نماز از سوی انبیای الهی و آیات قرآن کریم به معنای نیاز خداوند به پرستش بندگان نیست.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: هدف و علت دعوت انسان برای حضور در صراط هدایت قدرت اختیار آدمی است، چرا که انسان در عالم هستی برخلاف فرشتگان و ملائکه دارای قدرت اختیار و انتخاب است.

وی با بیان این که فرشتگان مجرد بوده و عبادت محض هستند، تصریح کرد: خداوند فرشتگان را برای عبادت آفریده؛ فرشتگان عقل محض بوده و دارای مقام ویژه ای هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر این که اعتقاد به فرشتگان و ملائکه مانند اعتقاد به خداوند و رسولش واجب است، خاطرنشان کرد: فرشتگان واسطه فیض الهی هستند، خداوند برخی از امور را به واسطه فرشتگان برای انسان‌ها مقدر می‌کند.

وی با بیان این که خداوند در قرآن کریم از 9 فرشته یاد کرده است، گفت: جبرئیل، میکائیل، ملک الموت، رقیب و عتید، مالک، هاروت و ماروت و روح از جمله این فرشتگان هستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: خداوند بعضی از فرشتگان را مسؤول مراقبت از انسان‌ها به ویژه کودکان کرده است و گروهی دیگر از فرشتگان حامل عرش الهی بوده، گروهی دیگر برای مؤمنان دعا می کنند، عده‌ای ثواب صلوات را شمارش کرده و در نهایت اطاعت از اوامر الهی و اجرای آن در زمین و تدبیر امور عالم از مهم‌ترین وظایف فرشتگان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر این که خطبه عقد امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها را فرشته‌ای به نام راحیل خوانده است، اظهار داشت: پیامبر صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند« این خطبه به قدری زیبا بود که کسی مثل آن را در زمین و آسمان‌ها نشنیده بود».

وی افزود: در آیات و روایات بیان‌شده فرشتگان بال دارند؛ اما منظور از بال فرشته، بال پرندگان نیست؛ بلکه مراد از بال قدرت است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: تمثال یکی از ویژگی‌های فرشتگان است، یعنی فرشتگان می‌توانند در قالب انسان بر مؤمنان ظاهرشده و در امور مختلف مشارکت داشته باشند؛ بنابراین رعایت ادب در حرم‌های اهل‌بیت و مکان‌های معنوی به دلیل حضور فرشتگان واجب و لازم است./837/ج

ارسال نظرات