۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۰۷۰۶۲
حجت الاسلام سلیمی در گفت وگو با رسا:

القاکنندگان دوراهی جنگ و صلح سربازان آمریکا هستند

القاکنندگان دوراهی جنگ و صلح سربازان آمریکا هستند
نماینده مجلس با بیان اینکه برجام از طریق القای دوراهی جنگ و صلح بر کشور تحمیل شد، شایعه پراکنی درباره جنگ میان ایران و آمریکا را جنگ روانی دانست.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه امروز سردمداران آمریکا اذعان می کنند که شرایط جنگ را ندارند، گفت: کسانی که در داخل کشور درصدد القای دوراهی جنگ و صلح هستند و همواره مردم را از جنگ می ترسانند، سربازان آمریکا در کشور هستند.

وی با بیان اینکه شایعه پراکنی حول محور شکل گیری جنگ میان ایران و آمریکا نوعی جنگ روانی است، تأکید کرد: عده ای در سایه این جنگ روانی درصدد آن هستند که اراده ملی را سست کنند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند در دنیای امروز، جنگ میان اراده ها شکل گرفته است، بنابراین هر ملتی که از اراده قوی تری برخوردار باشد، پیروز عرصه های گوناگون خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال القای دوراهی جنگ و صلح هستند می خواهد افکار عمومی را طبق خواسته های خودشان مدیریت کنند تا به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند؛ متأسفانه برخی از مسؤولان با استفاده از همین شگرد در انتخابات ها رأی می آورند.

وی با بیان اینکه برجام از طریق القای دوراهی جنگ و صلح بر کشور تحمیل شد، ابراز داشت: برخی در کشور با هراس افکنی در جامعه به دنبال آن هستند که جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم در برابر آمریکا کنند، اما باید بدانند که تسلیم شدن نوعی ذلت و خواری است و ملت غیور ایران تن به ذلت نخواهد داد.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه اگر در میدان مذاکره هوشیار نباشیم، دشمن همه ماجرا را به نفع خود به اتمام می رساند، تأکید کرد: در زمینه مذاکره اگر هوشیار نباشیم، دشمن نقطه اقتدارمان را نقطه ضعف جلوه می دهد؛ تیم دیپلماسی باید در واژه های به کار رفته در معاهدات دقت داشته باشد، زیرا دشمن با کنار هم گذاشتن واژه ها در ظاهر به دنبال صلح و سازش است، اما روح معاهده به ضرر کشور تمام می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن در مذاکرات از روبه رو لبخند می زند، اما از پشت سر خیانت می کند، گفت: مذاکره پیچیدگی های فوق العاده ای دارد، بنابراین نباید در آن ساده لوحی صورت بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: تجربه های تاریخی نشان می دهد آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و ما تا زمانی که با شگردهای آن آشنا نباشیم نمی توانیم در مذاکره موفق شویم./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
حسین ثالث موید
ارسال نظرات