۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۰۶۶
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان:

محور مقاومت پیروز جنگ احتمالی آمریکا و ایران است

محور مقاومت پیروز جنگ احتمالی آمریکا و ایران است
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان جنگ آمریکا با ایران را اغراق آمیز و سخیف دانست و گفت: حمایت از ایران از سجده در برابر آمریکا بهتر است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان طی سخنانی با اشاره به تاریخ اسلام بیان کرد: پیامبر اسلام (صلی الله  علیه و آله و سلم) برخی از غزوات نظیر حَمراءُ الاَسَد[1]، احزاب[2] و تبوک[3] را بدون نبرد و با پیروزی به پایان رساند و امروز نیز چنین وقایعی ان شاء الله بار دیگر تکرار خواهد شد.

وی افزود: همه تحرکات و این سر و صداهای جنگی که از تنگه هرمز تا باب المندب به گوش می رسد با پیروزی سیاسی، معنوی جبهه و محور مقاومت به پایان خواهد رسید و سنگی است بر دهان مزدوران، ضعیفان و ترسوها. تحلیل های من برگرفته از اطلاعات نظامی و سیاسی نیست بلکه به پشتوانه تجربیات است.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان، اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر جنگ در خلیج -فارس- را سخیف و اغراق آمیز توصیف کرد و اظهار داشت: اظهارات برخی از کشورهای مرتجع عربی پیرامون دشمنی با ایران نیز باطل و بیهوده است.

وی حمایت از ایران را بهتر از سجده در برابر آمریکا، پذیرش ذلت و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: در حالی بسیار از قدرت نظامی و موشکی اسرائیل صحبت می کنند که فراموش کرده اند باوجود حمایت جهانی و برخی از کشورهای عربی، در جنگ های مختلف شکست خورده است.

شیخ ماهر حمود تصریح کرد: جهانیان در سال 1996 میلادی با تجمع در شرم الشیخ به حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی پرداختند اما هدف اصلی مقابله با فعالیت های جنبش حماس در صحرای سیناء و مبارزه با جبهه مقامت در لبنان بود. در نبردهای اسرائیل، به طور معمول تصمیم ها در آمریکا گرفته می شد و جنگ را رژیم صهیونیستی انجام می داد، اما در نبرد سال 2006 میلادی[4] تصمیم گیری در تل آویو صورت گرفت و جهانیان به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداختند اما بازهم شاهد شکست آنان بودیم همان طور که در نبرد با جبهه مقاومت در نوار غزه شکست خوردند. طرح های جنگ طلبانه آمریکا در ویتنام، سوریه و عراق نیز با شکست مواجه شد.

 

---------------------------------------------

[1] غزوه حَمراءُالاَسَد از غزوات پیامبر اکرم(ص) است که در سال سوم هجری، یک روز پس از غزوه احد روی داد. هدف پیامبر(ص) از این غزوه، بازداشتن مشرکان از حمله مجدد به مدینه بود.

[2] غزوه خندق یا غزوه احزاب از غزوات پیامبر(ص) که در سال پنجم هجری قمری رخ داد. این جنگ با توطئه قبیله بنی نضیر آغاز شد و قریش با تمام متحدان خود برای ریشه‌کن کردن اسلام همداستان شدند. برای مقابله با مشرکان به پیشنهاد سلمان فارسی، مسلمانان در اطراف مدینه خندق حفر کردند. این جنگ با پیروزی مسلمانان به پایان رسید و مشرکان عقب نشینی کردند.

[3] غزوه تبوک آخرین غزوه رسول اکرم در رجب و شعبان سال نهم هجری در منطقه تبوک بود. در این غزوه پیامبر اسلام(ص) به قصد نبرد با رومیان به منطقه تبوک رهسپار شد؛ ولی برخی از اصحاب و به‌ویژه منافقان مدینه از حضور در سپاه سرباز زدند یا کوشیدند در دل مسلمانان هراس بیفکنند. پیامبر(ص) پیش از آغاز سفر، علی(ع) را به جانشینی خود در مدینه گمارد. سپاه اسلام پس از اقامت چند روزه در تبوک و بدون درگیری با رومیان به مدینه بازگشت.

[4] جنگ اسرائیل و آمریکا ضد لبنان در سال 2006 معروف به جنگ ژوئیه و جنگ دوم لبنان از 12 ژوئیه 2006 (22تیر 1385) میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان آغاز شد که دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت و با قطعنامه 1701 شورای امنیت در 14 اوت 2006 (24 مرداد 1385) به پایان رسید.

 

ارسال نظرات