۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۰۷۰۷۲

مروری بر مهم ترین رخدادهای حوزه در سال 97

مروری بر مهم ترین رخدادهای حوزه در سال 97
حوزه علمیه هرگز از سیاست و پژوهش و دانش‌افزایی و مردم و مشکلات جامعه و مسائل فرهنگی و اجتماعی، دور نمانده و نسبت خود با جمهوری اسلامی را حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حوزه علمیه برخلاف نام و یادش، پر است از مناسبت‌ها، واکنش‌ها، نشست‌ها، موضع‌گیری‌ها و پویش‌ها و تلاش‌ها!

حوزه علمیه تنها مدرسه علمی نیست؛ اگرچه  ذات و قوام آن، دانش‌پژوهی است. حوزه هرگز از سیاست و پژوهش و دانش‌افزایی و مردم و مشکلات جامعه و مسائل فرهنگی و اجتماعی، دور نمانده و نسبت خود با حکومت دینی و جمهوری اسلامی را حفظ کرده است.

انبوه اخبار حوزه، بیشتر در میان حوزویان، نقل و درج می‌شود و تنها زمانی که ارزش خبری غیرحوزوی به آن پیوست می‌شود، بازتاب عمومی می‌یابد در حالی که امروزه کرانه حوزه را دیگر نه در قم که در جهان باید جست.

اکنون مروری بر اخبار و رویدادهای یک سال گذشته حوزه علمیه نه تنها برای مطبوعات و اهل خبر، که برای اهل علم هم شگفت‌آور خواهد بود چه این که رقم خوردن این همه اتفاق مثبت در یک مجموعه، امر مبارکی است که نباید به روزمره‌گی و روزمرگی بیافتد.

آن‌چه در این مجموعه مقال خواهید خواند، بخش‌هایی برگزیده از صدها رویداد علمی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که در جغرافیای حوزه رخ داده است. /924/ج

بخش نخست

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

حسین عجمی
ارسال نظرات