۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۰۷۰۹۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری مطرح کرد؛

چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی سرفصل جدیدی برای بسط معارف والای علوی در جهان

چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی سرفصل جدیدی برای بسط معارف والای علوی در جهان
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه گفت: چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی(ع) یک سرفصل جدیدی برای بسط معارف والای علوی در جهان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین شرف الدین نظری خادم الشریعه از اساتید حوزه علمیه شنبه شب در جمع روزه داران شهر ساری با اشاره به چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی (ع) گفت: امسال برنامه‌های ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) باید یک تفاوت جدی با سال‌های گذشته و آتی داشته باشد.
 
وی با اشاره به این که سی سال قبل چهاردهمین قرن شهادت حضرت زهرا (س) رقم خورد و سالروز شهادت ایشان منجر به تعطیلی رسمی در کشور شد، افزود: در آن مقطع مهم همه ایران به برکت احیای چهاردهمین قرن شهادت حضرت زهرا (س) یکپارچه به عاشورای فاطمی تبدیل شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه با بیان این که چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی (ع) یک سرفصل جدیدی برای بسط معارف والای علوی در جهان است، خاطرنشان کرد: باید از این سر فصل جدید در جهت جهادی سازی فرهنگ و معارف ناب علوی بهره گیریم.
 
استاد حوزه علمیه با بیان این که امروز تنها علم و عدالت می‌تواند دنیا را مدیریت کند، گفت: عقلای عالم امروز به دنبال علم و عدالت هستند و تنها در خانه حضرت علی (ع) می‌توان این دو موضوع مهم را یافت.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه با اشاره به این که امروز در سازمان ملل منشور عهدنامه امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر جزو اسناد حقوقی جهان است، ادامه داد: ما امروز چنین سرمایه ارزشمندی داریم که باید قدر بدانیم.
 
وی بر ضرورت مشارکت آحاد مردم در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی (ع) تأکید کرد و با بیان این که مردم و هیأت‌های مذهبی باید عصر روز بیست و یکم شهادت حضرت علی (ع) حضور پررنگی در شهر و روستا داشته باشند، افزود: تجمع خودجوش علوی بدون علم، کتل و زنجیر در عصر روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان باید به طور جدی دنبال شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان به منظور دادن افطاری ساده به عزاداران و همچنین اقشار مختلف مردم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: افطار دهی یکی از سنت‌های بسیار مهم است که نباید فراموش شود بلکه باید به صورت مشارکتی برگزار شود.
 
وی با بیان این که چهاردهمین قرن شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) فرصتی مناسب برای خیزشی مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ علوی در جهان است، تصریح کرد: رسانه ها، تریبون داران و همه مسؤولان وظیفه دارند در جهت تقویت این حرکت مهم دینی تلاش کنند.
 
استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود همچنین به پیام مراجع عظام تقلید و همچنین بزرگان در خصوص عظمت دادن به چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: مراجع عظام تقلید از شیعیان و اقشار مختلف مردم دعوت کردند چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی (ع) شور و عظمت بیشتری داشته باشد./950//210/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات