۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۰۷۰۹۸
مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان:

افزایش آمار طلاق با زندگی به رنگ خدا سازگاری ندارد

افزایش آمار طلاق با زندگی به رنگ خدا سازگاری ندارد
حجت الاسلام قاسم زاده گفت: افزایش آمار طلاق، شلوغی دادگاه ها، افزایش سن ازدواج و مهریه و آمار سرقت و زندانیان و جرایم و مفاسد اجتماعی با زندگی به رنگ خدا سازگاری ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباس قاسم زاده شنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت شهیدان محمدرضا خندان، سید محمد کاظم زاده و مجید فراتی و در ادامه برنامه طرح زندگی به رنگ خدا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار گفت: زندگی به رنگ خدا از سه بخش زندگی و خدا و رنگ الهی است که در همه ابعاد زندگی ما می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی افزود: امیرمومنان (ع) در باره زندگی می‌فرماید، خدا رحمت کسی را که بداند و بفهمد و متوجه باشد کجا بوده و کجا هست وکجا خواهد رفت، از این رو اگر بدانیم چه کسی هستیم، از کجا آمده ایم و  به کجا خواهیم رفت در آن زمان است که زندگی ما رنگ و بوی خدایی خواهد داشت.

حجت الاسلام قاسم زاده گفت: در این سه بخش که یک بخش آن زندگی و بخش دیگر آن خدا است نتوانسته ایم آنگونه که شایسته است خدا را بشناسیم و هرگز خدا را آنچنان که هست و شایسته است نخواهیم نشناخت، اما باید تلاش کنیم تا خدا را بشناسیم.

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه از اتصال بین زندگی ما و خدا زندگی‌ها رنگ الهی خواهند گرفت گفت، خداوند کسانی را که اهل فخر فروشی هستند دوست ندارد.

حجت الاسلام قاسم زاده گفت: افزایش آمار طلاق در جامعه، شلوغی دادگاه ها، افزایش سن ازدواج و مهریه و تجملات، افزایش آمار سرقت و زندانیان و جرایم و مفاسد اجتماعی با زندگی به رنگ خدا سازگاری ندارد.

وی افزود: به هر اندازه خدا بیشتر بشناسیم و براساس شناختی که از خدا پیدا می‌کنیم اگر بنده خدا باشیم زندگی ما رنگ و بوی الهی بیشتری خواهد داشت و به هر مقدار که خدا را کمتر بشناسیم بر همان اساس میزان بندگی ما نسبت خدا کاهش خواهد داشت و رنگ بوی الهی آن نیز کاهش خواهد داشت.

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان گفت: برای محقق شدن زندگی به رنگ خدا هریک از آیات قرآن می‌تواند یک درجه و رتبه از بهشت را به ما نشان دهد و زندگی ما را به عطر خدا و اهل بیت (ع) بیشتر کند و اختلافات زندگی و آمار اعتیاد و طلاق را کاهش دهد.

حجت الاسلام قاسم زاده گفت: خداوند در جاده‌های پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب‌ و حوادث زندگی تابلو‌هایی را قرار داده است تا راه را اشتباه نرویم، از این رو هر یک از آیه‌های قرآن راه به انسان نشان می‌دهند.

وی افزود: افزایش معرفت الهی سبب خواهد شد تا مشاهده عظمت هستی آسانتر و بهتر به عظمت خدا پی ببریم و زندگی خود به خود و اتوماتیک وار رنگ خدایی خواهد گرفت./۱۳۰۷//210/خ
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات