۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۰۷۱۰۱
حجت الاسلام خاتمی:

کسی که از خدا بترسد از ناو آمریکا نمی‌ترسد

کسی که از خدا بترسد از ناو آمریکا نمی‌ترسد
استاد حوزه علمیه گفت: آن‌هایی که از ناو آمریکا ترسیدند و در فضای مجازی به تکاپو افتادند ایمان به خدا ندارند و کسی که از خدا بترسد از ناو آمریکا نمی‌ترسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی در سلسله نشست‌های بصیرتی که قبل از اقامه نماز مغرب و عشا شنبه شب در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار شد، گفت: اولیاء خدا درجامعه مخفی هستند، اما خداوند در آیات خود ویژگی‌هایی برای اولیا خدا ذکر کرده است.

وی افزود: هم ما ولی خدا هستیم و هم خدا ولی ما است و این ولی بودن خدا و بنده خدا ارتباط دو سویه و دو طرفه‌ای است، بنابر این هرکس خدا ولی او باشد و یا او ولی خدا باشد زندگی نورانی خواهد داشت و ظلمت و تاریکی در زندگی او وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه در زندگی اولیاء خدا خوف و حزن و اندوه جایگاهی ندارد، گفت: خوف دو نوع پسندیده و ناپسند است، خوف پسندیده و منطقی همان خوف از خدا است و کلید بهشت برای کسی است که هم خوف از مقام رب دارد و هم روی هوای نفس خود پا گذاشته است.

وی خوف از قیامت و آینده و عاقبت به شری را از جمله خوف‌های پسندیده و خوف خشیت دانست و افزود: کانون تمام خوبی‌ها و ایمان خشیت از خدا است، اما خوف ناپسند خوفی است که امیرمومنان در نامه ۵۳ نهج البلاغه می‌فرماید هر کس سه صف ناپسند یعنی ترس ناپسند، حرص و بخل داشته باشد منجر به سوء ظن به خدا می‌شود و حاضر نیست خمس مال خود را بپردازد.

استاد حوزه علمیه به برخی از ریشه‌های ترس ناپسند اشاره کرد و با اشاره به این فرمایش امیرمومنان (ع) که داشتن علاقه و میل به دنیا سبب خواهد شد انسان همیشه در دنیا غصه دار باشد، گفت: سلمان فارسی که علاقه و میل به دنیا نداشت باید الگوی مسؤولان ما باشد.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه به ریشه ترس از مرگ اشاره کرد و گفت: برخی دنیای خود را آباد کرده اند، اما آخرت خود را خراب کرده اند و برای رفتن از دنیای آباد به دنیای خراب آخرت خود ترس و وحشت دارند.

وی افزود: اولیاء خدا خوف و حزن و اندوه ندارند هر چند که خوف از قیامت و آخرت باید داشت، اما انسانی که ولی خدا است نباید خوف ناپسند داشته باشد و کسی که خدا از بترسد از غیر خدا ترس و واهمه‌ای ندارد.

استاد حوزه علمیه گفت: آن‌هایی که از ناو آمریکا ترسیدند و  در فضای مجازی به تکاپو افتادند کسانی هستند که ایمان به خدا ندارند و کسی که از خدا بترسد ترسی از ناو آمریکا ندارد و کسی که ایمان به خدا دارد در مقابل هر ابرقدرتی خواهد ایستاد.

حجت الاسلام خاتمی گفت: آمریکا امروز در حالی ایران اسلامی را تهدید می‌کند که ایران تجربه دوران دفاع مقدس را که ۸ سال به تنهایی و دست خالی اما با توکل به خدا در برابر همه دنیا ایستاد و به پیروزی رسید را دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی امروز کشور ناشی از تحریم‌ها است، اما بخش دیگر آن ناشی از سوء مدیریت‌ها است، اظهارداشت: فارغ از مسائل جناحی و حزبی و گروهی اگر امروز شاهد احتکار مایحتاج ضروری ملت هستیم به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت دقیق است که با ارز دولتی خوراک سگ وگربه وارد می‌شود.

استاد حوزه علیمه گفت: وقتی نظارت وجود نداشته باشد و ارز دولتی در مسیر اصلی قرار نگیرد به جای واردات مواد غذایی خودرو‌های آنچنانی و خوراك سگ و گربه وارد می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه اگر رهبری نبود امنیت و عزت و اقتداری که امروز از آن بهره‌مند هستیم را نداشتیم، افزود: این امنیت و عزت و اقتدار را مدیون رهبری و خون شهدا هستیم، بنابراین اگر مسؤولی نتوانست مدیریت کند، نارکارآمدی مدیران و مشکلات اقتصادی را به رهبری نسبت ندهیم.

استاد حوزه علمیه گفت: تنها کشوری که در مقابل آمریکا با قدرت و اقتدار ایستاده است کشور ایران است و دشمن همه توان خودش را برای هدف قرار دادن رهبری به کار بسته است.

حجت الاسلام خاتمی گفت: اولیاء خدا از مرگ هراسی ندارند و اگر برخی ازمرگ می‌ترسند به این دلیل است که هر ترسی یک علت و ریشه‌ای دارد، نخستن علت ترس از مرگ به دلیل عدم آگاهی از مرگ است و دومین علت به دلیل عدم آمادگی ما از مرگ است و سومین علت ت به دلیل گناهانی است که مرتکب شده ایم.

استاد حوزه علمیه همچنين به عواملی که مرگ را برای ما آسان می‌کند اشاره کرد و گفت: کسی که فهم یکی را زیاد کند سکرات مرگ برایش آسان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شش سال است سفره معارف دین در مسجد سلمان کاشان پهن شده است، افزود: متأسفانه قرار است با برچیده شدن سفره ماه رمضان سفره معارف دین هم از مسجد سلمان به دلیل عدم پشتیبانی و حمایت‌های مادی برچیده شود.

حجت الاسلام خاتمی از نعطیلی سلسله نشست‌های بصیرتی مسجد سلمان فارسي كاشان ابراز تأسف کرد و از مردم شهرستان کاشان و خیرین کاشان خواست تا از مجلسی که فارغ از مسائل جناحی براي نشر معارف دین  در کاشان فعاليت مي كند حمایت و پشتیبانی کنند.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷//210/خ
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات