۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۰۷۱۰۲

دومین سالگرد رحلت آیت الله علم الهدی در کاشان برگزار شد

دومین سالگرد رحلت آیت الله علم الهدی در کاشان برگزار شد
دومین سالگرد رحلت آیت الله حاج سید رضا علم الهدی یار دیرین امام خمینی(ره) و انقلاب شنبه شب با حضور طلاب و روحانیون و مردم کاشان در مسجد امیرالمومنین کاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اقبالی استاد حوزه علمیه در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله حاج سید رضا علم الهدی‹‹طاب ثراه›› که شنبه شب در مسجد امیرالمومنین کاشان برگزار شد گفت: تجلیل از عالم تجلیل از علم و زهد و تهجد و تعبد است.

وی افزود: علمای اسلام مصداق بارز و روشنی از کلمه طیبه هستند و عالمان و فرهیختگان به ویژه فقیهان دینی شجره طیبه الهی هستند که زندگی آنان برکت، مرگ شان حرکت و قبرخاموش آن‌ها سبب عبرت است، چرا که آن‌ها چراغ‌های روشنی در مسیر انسان‌ها برای رسیدن به کمالات الهی بودند.

حجت الاسلام اقبالی گفت: به تعبیر قرآن عالمان دینی در پیشگاه خداوند درجه دارند و خداوند از بین مومنین آن‌هایی که صاحب دانش و علم و فقهات و رفعت مقام هستند از درجات عالی برخور دار هستند.

وی افزود: برگزاری مراسم برای تجلیل از عالم در شهرستان هم تجلیل از علم و دانش است و هم الگوسازی برای جامعه است تا نوجوانان و جوانان با شخصیت‌های علمی و بیوگرافی و سجایای اخلاقی و آثار علمی مفاخر شهر آشنا شوند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جوامع اسلامی نیازمند سه عنصر موثر فقیه عالم پرهیزکار با تقوا، فرمانروای صاحب اختیار خیر و دلسوز و همچنین پزشکی که در علم پزشکی بصیر و آگاه و مورد اعتماد مردم است.

حجت الاسلام اقبالی در ادامه به برگزاری سالانه تنها یک مراسم به جای چندین مراسم با محوریت تجلیل از همه علمای شهرستان کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: برخی علمای شهرستان کاشان که صاحب اثر و شاگردان زیادی داشتند در حال فراموش شدن هستند.

لازم به ذکر است، آیت الله سید رضا علم الهدی از شاگردان امام خیمنی (ره) آیت الله بروجردی و آیت الله گلپایگانی، آیت الله مرعشی نجفی و آیت الله اراکی بود که با شروع مبارزات مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی تظاهرات سال‌های ۵۶ و ۵۷ در شهرستان کاشان را هدایت می‌کرد و در صف نخست تظاهرات ضد رژیم ستم شاهی در این شهرستان بود.

این مبارز دوران انقلاب سابقه چندین سال فعالیت درسپاه را به صورت غیر رسمی داشت و از نخستین نیرو‌های سپاه پاسداران کاشان بود و نقش مهمی در سازماندهی نیرو‌های سپاه کاشان داشت.

آیت الله علم الهدی در ابتدای انقلاب هر اعلامیه‌ای که از امام خمینی (ره) می‌رسید، نخستین امضای پای اعلامیه امام را ایشان می‌کردند و در ادامه اعلامیه‌های امام توزیع می‌شد، ساده زیستی، حسن خلق، مردم داری و روحیه انقلابی از ویژگی‌های این عالم بزرگ بود که تا آخرین لحظات عمر سراسر برکت خویش نیز مدافع واقعی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود.

آیت الله سید رضا علم الهدی یکی از مبارزان انقلاب اسلامی و یکی از گنجینه‌های ارزشمند شهر دارالمومنین کاشان در سن ۹۱ سالگی به علت کهولت سن، صبح روز ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در بیمارستان میلاد کاشان، دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء الله پیوست./۱۳۰۷//210/خ
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات